در حمله شب گذشته در کابل، دو عضو خانواده میرولی کشته شده‌اند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که در حمله تروریستی امشب بالای منزل مسکونی میرولی نماینده ولایت هملند در مجلس نمایندگان، دو تن از اعضای خانواده این نماینده مجلس به قتل رسیده‌اند. خود میرولی از این حمله جان به سلامت برده است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری در این حمله تروریستی فرزند عبیدالله بارکزی نماینده ولایت ارزگان در مجلس نیز به قتل رسیده است. در این حمله دو محافظ میرولی نیز به قتل رسیده و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

مهاجمان مسلح اوایل شب گذشته بالای منزل مسکونی میرولی در ناحیه پنجم واقع در منطقه خوشحال مینه حمله کرده و با نیروهای امنیتی در محل درگیر شدند. به گفته نهادهای امنیتی این درگیری با بامداد امروز ادامه یافت. این حمله پس از یک حمله انتحاری صورت گرفت. مسوولیت این حمله را طالبان به عهده گرفته است.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، با محکوم کردن این حمله، از آن به عنوان یک «جنایت بزرگ» یاد کرده می‌گوید که هدف قراردادن خانه‌های مسکونی در هیچ دینی و آیینی قابل توجیه نیست. دفتر ریاست جمهوری به نقل از اشرف‌غنی با خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی توصیف کردن این حمله می‌گوید:رییس‎جمهورغنی بر مبارزه جدی علیه همه گروه‏های تروریستی بدون تفکیک تاکید ورزید و خاطرنشان ساخت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با تمام توان علیه گروه‎های دهشت افگن و تروریست تا نابودی شان مبارزه خواهند کرد.»

اشرف‌غنی به نهادهای امنیتی دستور داده تا چگونگی وقوع این حمله را بررسی کرده و عاملان آن را به دادگاه بکشانند.

حفیظ‌الله بارکزی فرزند ارشد عبیدالله بارکزی نماینده ولایت ارزگان در مجلس نمایندگان،‌ یکی از قربانیان این حادثه تروریستی، پس از مرگ ملا عمر رهبر پیشین گروه طالبان، از او به عنوان «مجاهد» یاد کرده و خواستار برگزاری مراسم شاندار تدفین رهبر پیشین طالبان شده بود. حفیظ‌الله بارکزی این موضوع را در صفحه فیسبوک خود مطرح کرده بود و حالا این نوشته او در میان کاربران صفحات اجتماعی دست به دست می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала