در اطراف خلیج فارس «داعش» 10 امارت برپا خواهد کرد

© REUTERS / Dado RuvicA man types on a keyboard in front of a computer screen on which an Islamic State flag is displayed, in this picture illustration taken in Zenica, Bosnia and Herzegovina, February 6, 2016
A man types on a keyboard in front of a computer screen on which an Islamic State flag is displayed, in this picture illustration taken in Zenica, Bosnia and Herzegovina, February 6, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی داعش در خطبه جمعه یکی از مساجد موصل، ترکیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به وقوع "رویداد نزدیک" تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، العالم به نقل از یک منبع امنیتی عراقی می نویسد: خطبه مذکور مملو از خشم بود و سخنران داعش، [رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه] را با عنوان "حاکم استانبول" خطاب قرار داد و او را به خونریزی بیشتر تهدید کرد.
منبع مذکور افزود: یک خطیب داعشی در خطبه جمعه در مسجدی واقع در غرب موصل سخنان بسیار تحریک کننده ای ایراد کرد و شاید بتوان مهم ترین نکته آن را توقف اعزام داعشی ها از سایر مناطق به موصل، و وادار کردن عناصر مذکور به ماندن در کشورهایشان و انتظار برای فرا رسیدن "لحظه موعود" دانست.
به گفته منبع این امنیتی عراقی، خطیب داعش همچنین از تأسیس 10 "امارت" در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در آینده نزدیک خبر داد و گفت داعش جنگ در منطقه الباب سوریه را به منزله جهنمی برای نیروهای ترکیه تبدیل کرده است.
شایان ذکر است داعش چندی پیش دو سرباز ترکیه را در واکنش به مشارکت انقره در ائتلاف بین المللی علیه این گروهک تروریستی زنده در آتش سوزاند.

داعش در گذشته نیز بسیاری از کشورها را تهدید کرده، و طرح های خود را جهت گسترش یافتن در کشورهای خلیج فارس و دیگر نقاط جهان اعلام کرده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала