راه‌اندازی عملیات‌ خاص برای سرکوب تروریستان داعش و طالب در غزنی و زابل

© Photo / ریاست اجراییهراه‌اندازی عملیات‌ خاص برای سرکوب تروریستان داعش و طالب در غزنی و زابل
راه‌اندازی عملیات‌ خاص برای سرکوب تروریستان داعش و طالب در غزنی و زابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، می‌گوید که برای سرکوب و نابودی تروریستان طالب و داعش در ولایت‌های غزنی و زابل، قرار است یک عملیات خاص راه‌اندازی شود.

آقای عبدالله که امروز با شماری از نمایندگان ولایت‌های غزنی و زابل دیدار و گفتگو داشت، گفته است که حکومت بالای یک استراتیژی امنیتی طولانی کار می‌کند که براساس آن قرار است عملیات خاصی برای سرکوب تروریستان طالب و داعش در ولایت‌های غزنی و زابل در جریان زمستان جاری راه‌اندازی شود. وی می‌افزاید: «مشکلات امنیتی ولایت‌های غزنی و زابل را در جلسه شورای امنیت مطرح می‌‌شود تا در باره چگونگی راه‌اندازی عملیات خاص، تصفیه مناطق تحت تصرف تروریستان به‌ویژه ولسوالی خاک افغان، هدف قراردادن پایگا‌ه‌های آنان و تامین امنیت ولسوالی‌های مورد تهدید اقدامات عملی صورت گیرد.»

عبدالله عبدالله هم‌چنین گفته است که حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا وضعیت امنیتی و نظامی سال جاری را آسیب‌شناسی دقیق نماید تا نکات قوت و ضعیف شناسایی شود که نیروی‌های امنیتی در آینده با تدابیر بهتر دست به عملیات بزنند.

در همین‌حال، نمایندگان ولایت‌های غزنی و زابل می‌گویند که باشندگان این دو ولایت از جابجا شدن گروه‌ تروریستی داعش و گسترش فعالیت طالبان در ولسوالی‌های خاک افغان و نوبهار ولایت زابل و ولسوالی ناوه ولایت غزنی شدیدا نکران هستند. به گفته آنان، زیرا تروریستان تلاش دارند تا با تقویت و تجهیز نیروی‌های‌شان در این مناطق برعلاوه زابل و غزنی ولایت‌های سرپل و غور را نیز تهدید و ناامن نمایند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط مطبوعاتی ریاست اجراییه منتشر شده است، نمایندگان غزنی و زابل در دیدارشان با عبدالله عبدالله افزوده‌اند: « گفته می‌شود که به تعداد هزار فامیل از نیروهای داعش در منطقه خاک افغان با خانواده‌های‌شان به همرای تجهیزات و امکانات بیشتر مستقر شده‌اند و این منطقه به یک معبر ورودی تروریستان پاکستانی و خارجی تبدل گردیده‌ است. در ضمن گروه‌های تروریستی می‌کوشند تا با راه‌اندازی اختلافات قومی و زبانی اهداف‌شان را عملی کنند اما خوش‌بختانه مردم متوجه برنامه‌های مخرب دشمن هستند.»

این نمایندگان تاکید کرده که در فصل زمستان برای سرکوب دشمن و هدف قرار دادن مواضع آنان لازم است تا در مورد راه‌اندازی عملیات خاص نیروهای امنیتی به کمک نیروهای هوایی، قطع راه‌های مواصلاتی تروریستان، تقویت نیروهای امنیتی در مناطق مورد تهدید، حمایت و تجهیز خیزش‌های مردمی و شناسایی عوامل نفوذی اقدام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала