قتل بیش از شصت‌ شورشی در عملیات‌های زمینی و هوایی

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان بیش از شصت تن از شورشیان مسلح مخالف دولت این کشور به قتل رسیده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید این عملیات‌ها که به منظور حفاظت از جان و مال مردم و هم‌چنین سرکوب شورشیان در ولایت‌های ننگرهار، کنر، زابل، کندهار، نیمروز، فاریاب، کندز و هملند راه‌اندازی شده بود، در آن شصت و یک شورشی کشته و ده تن دیگر زخمی شده‌اند. این وزارت می افزاید که در این عملیات‌ها هفت شورشی دیگر بازداشت شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع، بیشترین تلفات به جنگجویان گروه تروریستی طالبان در ولایت هملند در جنوب افغانستان وارد شده است. این وزارت تاکید کرده در عملیاتی که در ولسوالی‌های سنگین، گرشک و نهرسراج راه‌اندازی شده بود، در آن چهل و چهار تن از جنگجویان طالبان کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین‌حال، وزارت امور داخله نیز از بازداشت یک عضو کلیدی گروه تروریستی طالبان در ولایت لوگر خبر داده است. این وزارت می‌گوید شایسته محمد که در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی در ولسوالی‌های خروار، چرخ و ازره ولایت لوگر نقش مهمی داشت، عصر روز گذشته توسط نیروهای پولیس ملی در جریان یک عملیات کشف در روستای قلعه‌غفار مرکز ولایت لوگر بازداشت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала