ایران مخالف مشارکت عربستان در حل بحران سوریه است

© Sputnik / Zuhal Sarhadحسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران
حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران با مشارکت عربستان در روند حل بحران سوریه مخالف است.

العالم، حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران طی مصاحبه با شبکه روسیه امروز گفت که نباید به عربستان اجازه داد در روند ایجاد راه حل برای بحران سوریه مشارکت داشته باشد.

وزیر دفاع ایران در این مصاحبه به مسائل مهم منطقه‌ای از جمله سوریه و نبرد حلب پرداخته گفت: «تروریست‌ها از ترس اینکه نابود نشوند، حاضر به تسلیم و خروج از حلب شدند».

سردار دهقان در مورد اهمیت نبرد حلب و بازپسگیری آن از تروریست‌ها اظهار داشت که این شهر به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه، یکی از اهداف اصلی تروریست‌ها برای سیطره بر آن بودند و از لحظه ورود آن‌ها به سوریه، قصد داشتند به جنوب از جمله به سمت ولایات حمص، حماه و حتی دمشق حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد، شهر حلب منطقه استراتیژیکی و تأثیر گذاری در صحنه سیاسی و اقتصادی سوریه بوده و به همین دلیل دولت سوریه و حامیان آن به اهیمت آن پی بردند و در طرح‌هایی که برای آزادسازی سوریه ترسیم شده بود، این شهر در سطر اول قرار گرفت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط اخیر شهر حلب نیز توضیحات داده گفت که اقدامات نظامی دولت سوریه و متحدین آن باعث جلوگیری از تداوم مقاومت تروریست‌ها در این شهر شد و به تبع آن، حامیان آنها به این نتیجه رسیدند که تداوم وضع به همان صورت یعنی قبل از آزادسازی شهر، منجر به نابودی تروریست‌ها شده و روحیه وحدت آنها را از بین خواهد برد، به همین دلیل تسلیم شده و به خروج از شهر موافقه کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала