غنی: دو نسل افغانستان در مهاجرت با ظرفیت بزرگ شدند

© Photo / ارگغنی: دو نسل افغانستان در مهاجرت با ظرفیت بزرگ شدند
غنی: دو نسل افغانستان در مهاجرت با ظرفیت بزرگ شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، می‌گوید مهاجرین افغان از ظرفیت و توانایی‌های خوبی بردارند و باید این ظرفیت‌ها جذب شوند.

آقای غنی که امروز در مراسم اهدای مدال عالی دولتی به داکتر نذیراحمد پیروز مشاور وزارت تحصیلات عالی و رییس مرکز بین‌المللی و فرهنگی دانشگاه برلین آلمان صحبت می‌کرد، گفت که دو نسل از مهاجرین افغان دور از افغانستان بزرگ شده‌اند اما آنان از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند. اشرف‌غنی گفت: «تاکید من بالای سرمایه عظیم بشری بوده که در مهاجرین افغان نهفته است و این سرمایه افغانستان می‎باشد و باید هر افغان آن‎ها را جز لاینفک سرمایه بشری بداند و آنان را به آغوش باز بپذیرد.»

اشرف‌غنی هم‌چنین افزود: «دو نسل افغانستان در مهاجرت با ظرفیت‎های عظیم بزرگ شدند و هر کدام شان می‎توانند سهم گسترده در ایجاد یک افغانستان با ثبات و مرفه بگیرند.»

اشرف‌غنی در عین‌حال، با تقدیر از کارکردهای داکتر نذیراحمد پیروز در عرصه ترویج استفاده از تکنالوژی امروزی در افغانستان، گفت که بشریت هم اکنون در انقلاب چهارم صنعتی قرار دارند و افغانستان در سه انقلا صنعتی پیشین در حاشیه قرار داشت.

آقای غنی معتقد است که تمام عرصه‌ها در حال دیجیتالی شدن است و افغانستان نیز در این زمینه باید اقدام کند. رییس جمهور غنی با اشاره به شبکه فایبر نوری،‌ گفت که این پروژه برای افغانستان حیاتی است زیرا این پروژه آسیا را به اروپا وصل می‌کند. او تاکید کرد که زندگی مردم افغانستان به پروژه فایبر نوری تعلق دارد. آقای غنی گفت که افغانستان می‌تواند به کمک تکنالوژی جدید مشکل مرگ و میر مادران و کودکان را نیز حل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала