تبصره وزارت امور خارجه امریکا در مورد اظهارات اردوغان در حمایت از "داعش"

© CSPAN (Screenshot)مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا
مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به اظهارات رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در مورد حمایت از ائتلاف بین المللی از تروریست ها در سوریه، تبصره نمود و آنرا " مضحک " خواند.

به گفته وی، بعید است است که کسی اقدامات ائتلاف در شمال سوریه و عراق را، دیده باشد و شک و تردید داشته باشد که ائتلاف 100 درصد برای شکست دادن و نابود کردن "داعش" اقدام نمی ورزد. او اضافه کرد که نه تنها در سوریه و عراق، بلکه کار برای از بین بردن شبکه های تروریستی در سراسر منطقه و سراسر جهان جریان دارد.
پیش از این، اردوغان گفت که او شواهدی در دست دارد که ائتلاف به رهبری امریکا، شبه نظامیان سازمان های تروریستی و به ویژه "دولت اسلامی" را مورد حمایت قرار میدهد.
رهبر ترکیه گفت: آنها ما را متهم می کنند که گویا ما به داعش کمک می کنیم در حال حاضر آنها هستند که از گروه های تروریستی حمایت میکنند. ما درین مورد شواهد، عکس و ویدئو در دست داریم".
اردوغان به تاریخ 17 نوامبر، غرب را به حمایت از" داعش" در جهت بد نام کردن اسلام، متهم کرد و گفت: "ما به شواهدی دست یافته ایم که شبه نظامیان داعش از سلاح استفاده میکنند که ساخت کشور های غربی میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала