کاظمی: ادبیات مرز و ملیت نمی شناسد

© AFP 2023 / Daniel Rolandبنیاد آموزش زبان فارسی سعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو
بنیاد آموزش زبان فارسی سعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد کاظم کاظمی شاعر افغانستانی و دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر گفت:ادبیات مرز و ملیت نمی‌شناسد و انتخاب بنده به عنوان دبیر این جشنواره، تأکید بر این است که جشنواره رویکردی به سوی حوزه تمدنی زبان فارسی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، محمد کاظم کاظمی شاعر افغانستانی و دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر اظهار داشت: در جشنواره بین‌المللی شعر فجر، مثل جشنواره ادبیات داستانی جلال آل احمد، شعر افغانستان هم حضور خواهد  داشت، شاید یکی از انگیزه‌های انتخاب بنده به عنوان دبیر این جشنواره، تأکید بر همین موضوع باشد که جشنواره رویکردی به سوی حوزه تمدنی زبان فارسی دارد.

 ادبیات مرز و ملیت نمی‌شناسد

شاعر افغانستانی گفت: دیگر اینکه جشنواره امسال در مشهد برگزار می‌شود که قرار است در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد و البته این شهر، به سبب همجواری جغرافیایی و حضور مهاجران کشور ما در آن، با افغانستان قرابت دارد.

کاظمی ادامه داد: در طول این سال‌ها که ما در کنار دوستان ایرانی فعالیت ادبی و هنری داشته‌ایم، همواره نظر لطف اهل ادب و قلم ایران متوجه من و دیگر شاعران افغانستان بوده به طوری که به روشنی حس می‌کنیم شعر و ادبیات، ملیت و مرز نمی‌شناسد.

دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر در پایان خاطر نشان کرد: با سپاس از حسن نظر برگزارکنندگان این جشنواره، به ویژه مسئولان محترم بنیاد شعر و ادبیات داستانی، امیدوارم که به خوبی بتوانم مسئولیتی را که به من سپرده شده، به سرانجام برسانم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала