گشایش چهارمین نیروگاه هسته ای پاکستان

© AP Photo / Anjum Naveedپاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چهارمین نیروگاه هسته‌ای پاکستان که با همکاری چین احداث شده بود، روز چهارشنبه وارد مدار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه می نویسد، که چهارمین نیروگاه هسته‌ای پاکستان که با همکاری چین احداث شده بود، روز چهارشنبه وارد مدار شد. این نیروگاه در چارچوب تلاش های دولت پاکستان برای پایان دادن به کمبود انرژی، 340 مگاوات به میزان برق تولیدی در شبکه ملی پاکستان می افزاید.

پاکستان یکی از کشورهای در حال توسعه است که در پی وقوع حادثه هسته ای فوکوشیما در جاپان در سال 2011 همچنان به دنبال انرژی اتمی است. این کشور می کوشد به کمبود برق که در اوج مصرف در ماههای تابستان به 7000 مگاوات، یا حدود 32 درصد از کل میزان تقاضا می رسد، پایان دهد. 

رئاکتور چشمه-3، واقع در 250 کیلومتری جنوب غربی اسلام آباد، سومین رئاکتوری است، که با همکاری میان کمیسیون انرژی اتمی پاکستان و شرکت هسته ای ملی چین احداث شده است. 

نخستین نیروگاه هسته ای پاکستان را کانادا در سال 1972 برای این کشور احداث کرد، که ظرفیت تولید برق آن 137 مگاوات است.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در مراسم گشایش این نیروگاه که مقامات چینی و پاکستانی نیز در آن حضور داشتند، گفت:- "ما امروز در مسیر تامین برق کشور از نقطه عطف مهمی عبور کردیم".

نخست وزیر پاکستان افزود، احداث نیروگاه چشمه- 4 قرار است تا اپریل 2017 آغاز شود. دو رئاکتور دیگر نیز در تاریخ نامعینی در مرکز پاکستان احداث خواهد شد. همچنین قرار است دو ایستگاه عظیم 2200 مگاواتی نیز در جنوب کراچی احداث شود. 

اسلام آباد قصد دارد تا سال 2030 حدود 8800 مگاوات برق از نیروگاههای اتمی تولید کند. پاکستان سخت در تلاش است برق مورد نیاز جمعیت 200 میلیون نفری خود را تامین کند و نواز شریف قول داده است این بحران را تا سال 2018 حل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала