شاعر افغانستانی دبیر علمی جشنواره شعر فجر ایران شد

© Fotolia / Avantgardeشاعر افغانستانی دبیر علمی جشنواره شعر فجر ایران شد
شاعر افغانستانی دبیر علمی جشنواره شعر فجر ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک ،به نقل ازگزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس ،«محمد کاظم کاظمی» شاعر افغانستانی طی حکمی توسط «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد ایران به عنوان دبیر علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجرمنصوب شد.

همچنین در احکام جداگانه‌ای جواد محقق، محمدجعفر یاحقی، مصطفی رحماندوست، اسماعیل امینی، محمدحسین مهدوی سعیدی  و فاطمه راکعی را به عنوان «اعضای هیات علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب کرد.

پایگاه اطلاع رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد ایران نوشت: مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی جشنواره شعر فجر در اسفند/ حوت در شهر مشهد «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال 2017 برگزار خواهد شد.

محمدکاظم کاظمی شاعر و نویسنده افغانستانی است که در سال 1346 خورشیدی در شهر هرات افغانستان چشم به جهان گشود.

در سال 1354 به کابل کوچ کرد و تا سال آخر دبیرستان در کابل درس خواند.

وی در سال 1363 به ایران آمد و پس از اتمام دوره دبیرستان، کارشناسی خود را رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد گرفت.

کاظمی از سال 1365 به فعالیت‌های ادبی آغاز کرد و آن را در دهه 70ادامه و با  انتشار مثنوی «بازگشت» در فروردین (ثور)1370 شهرت یافت.

وی علاوه بر سرایش شعر، در زمینه‌های آموزش شعر، برگزاری محافل انجمن‌های ادبی مهاجرین افغانستان در ایران، انتشار نقدها و مقالاتی در مطبوعات، تألیف و ویرایش کتاب‌هایی در زمینه زبان و ادبیات فارسی فعالیت کرده است.

عضویت در هیئت تحریر فصلنامه‌های «در دری» و «خط سوم» و عضویت در مؤسسه فرهنگی در دری از دیگر فعالیت‌های وی بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала