گسترش نفوذ روسیه در جهان افزایش یافته است

© Fotolia / kichigin19گسترش نفوذ روسیه در جهان افزایش یافته است
گسترش نفوذ روسیه در جهان افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای امریکا اعلام کرد که روسیه در 8 سال دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نفوذ جهانی خود را گسترش داده و این کشور دوست آمریکا نیست.

به گزارش اسپوتنیک، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای امریکا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: روسیه طی 8 سال ریاست جمهوری باراک اوباما نفوذ جهانی خود را گسترش داده است، روسیه دوست امریکا نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: روس ها دوستان ما نیستند. بی شک دولت اوباما هنوز نتوانسته است روس ها را از تلاش برای نفوذ به سیستم های امنیت سایبری ما منصرف کند.
بیانیه مک کانل چند ساعت پس از تصمیم اوباما برای اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه صادر شده است.
وی در ادامه دولت اوباما را متهم کرد که برای بازسازی روابط با روسیه تلاش زیادی کرده است، آن هم در شرایطی که مسکو نفوذ خود در سراسر جهان را افزایش داده است.
مک کانل در این باره اعلام کرد: دولت اوباما در 8 سال اخیر برای احیای روابط با روسیه تلاش کرده و این در شرایطی بوده است که روسیه نفوذ خود در جهان را افزایش داده، در کریمه، شرق اوکراین، سوریه دخالت کرده و سعی کرده تا کشورهای بالتیک را بترساند.
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه دستور وضع تحریمهای جدید علیه روسیه را به خاطر دخالت مقامهای مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 صادر کرده و هشدار داده است که واشنگتن اقدامات بیشتری را اتخاذ خواهد کرد.
باراک اوباما همچنین دستور اخراج 35 دیپلمات روسی را به اتهام جاسوسی صادر کرده و 2 آژانس جاسوسی روسیه را نیز به خاطر دخالت در هک کردن گروه های سیاسی آمریکا در انتخابات 2016 تحریم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала