اوباما رئیس جمهور رفتنی امریکا چه چیزی به یادگار گذاشت؟

© AFP 2023 / Juan Mabromataاوباما رئیس جمهور رفتنی امریکا چه چیزی به یادگار گذاشت؟
اوباما رئیس جمهور رفتنی امریکا چه چیزی به یادگار گذاشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوبام رئیس جمهور امریکا به زودی پست خود را ترک خواهد کرد، در همین حال مردم در باره دوره ای کاری او صحبت خواهند کرد. در نخستین نگاه ها می توان فهمید، که مردم امریکا از کارکردهای او راضی به نظر نمی رسند و از او به خوبی یاد نخواهند کرد.

طوری که به همه معلوم است، اوباما برای دو دوره به عنوان رئیس جمهور کار کرده است. در طول این زمان ما شاهد محرک مالی بودیم که در مقیاس بزرگ نظر به تئوری باید وضعیت در بازار کار بهبود می یافت. اما در واقع ما شاهد انتقال این بازار بودیم. پیش از این اگر کارگران کم و بیش احساس امنیت اجتماعی و پایداری و غیره داشتند، اما در حال حاضر آنها از کوچکترین مزایایی که عملا از آنها محافظت کنند، در مقایسه با پیشینیان برخودار نمی باشند.

این که نرخ رسمی بیکاری 4.5 درصد می باشد، خود نشان دهنده این است، که دستمزد های کارگران بالا نرفته و علاوه بر این در آمد واقعی مردم از سال 2014 به بعد به پایین ترین حد رسیده است.

گزارش لارنس کاتز و آلن کروگر دو اقتصاد دان دانشگاه هاروارد و پرینستون توجه آدم را به خود جلب می کند. آنها در این گزارش خود توضیح می دهند، که از سال 2005 تا 2015 شغل به اصطلاح جایگزین برای کارگران شاغل از 10.7 درصد به 15.8 درصد افزایش یافته است.

نظر به گفته ای آنها، این افراد توانسته اند به طور موقت در این جاها به کار مشغول شوند: در سازمان های کارگری، کارگر قرار دادی، مترجم آزاد و غیره. همه این نظرها این واقعیت را به اثبات میرسانند که مردم دارای حقوق ثابت و مزایایی بیمه نمی باشند.

توجه داشته باشید که آلن کروگر، یکی از نویسندگان این مقاله، تا سال 2013 اقتصاددان برجسته کاخ سفید و رئیس شورای مشاوران اقتصادی در دوران اوباما بود.

این چیزی است که این فرد در تحقیقات خود نگاشته است:- "ما بر این باور هستیم که 94 درصد تعداد مشاغل در دهه گذشته به اصطلاح شغل جایگزین رشد پیدا کرده است. که بیشتر از 60 درصد اینها به عنوان ترجمان آزاد و کارمندان قراردادی مصروف کار شده اند".

با این حال، همه این استدلال ها برای اوباما هیچ نقش را بازی نمی کند. او مطمئن است که کار او در بازار کار تاثیر مثبت گذاشته است.

علاوه بر این، او در یکی از کنفرانس های  اخیر خود گفت، از زمان امضا شدن برنامه «اوباما کر ObamaCare» 15 میلیون شغل جدید در امریکا ایجاد شده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала