هکر زن روسی "شخص سال" شد

© Fotolia / Tomasz Zajdaهکر زن روسی "شخص سال" شد
هکر زن روسی شخص سال شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر البکیان بنیانگذار سایت مقالات علمی، که می توان مقاله مورد نظر خود را از این سایت دانلود کرد (البته نه رایگان) وی از نظر یکی از مجلات معتبر (Nature ) ، داخل لیست افرادی سال 2016 قرار گرفته است که به علم و دانش و به ویژه به علم سیاست کمک کرده است.

الکساندر البکیان در runet به عنوان بنیانگذار یک سایت علمی Sci-Hub  که می توان مقالات علمی را دانلود نمود، این سایت به شما اجازه می دهد تا مقالات علمی مختلفی را از مجلات مختلف به صورت رایگان دانلود کنید، که فقط از طریق ثبت نام به دسترس شما قرار می گیرد، البته برای دانشجویان  و دانش پژوهان و علوم طبیعی و تخصص فنی که مربوط به کشور های مستقل مشترک المنافع می شود هزینه اش سنگین است. بنابر این پروژه الکساندر، اطلاعات علمی روز را در دسترس هزاران نفر قرار داده است،تعدادی زیادی از دانشمندان جوان از کشور های مشترک المنافع و روسیه اعتراف می کنند که بدون  سایت علمی Sci-Hub ما هرگز نمی توانستیم تحقیقات خود را تکمیل نموده و بنویسیم.

اگر کار علمی از سوی دولت کمک اقتصادی می شد و یا از طریق صندوق های دولتی تآمین می شد، پرداخت پول در صورت نتیجه کار علمی که از طرف دولت قبلن بودجه گذاشته شده بی معنی می بود، و این مانع تبادل دانش شده و به همه ضرر می رساند و این موضوع بسیار  واضح و روشن است. اما تا بحال جامعه علمی به رغم تمام تلاش های زیاد، نتوانسته اند هیچ کار انجام بدهند، با توانایی لابی چاپ و نشر، مثل غول های مانند Elsevier، Taylor & Francis، Springer و Wiley دارند، که تنها عضویت شانرا را از 2000 دالر تا به 35000 در یک مجله به فروش می رسانند. الکساندر البکیان که یک پورتال (Sci-Hub) علم و دانش را به صورت رایگان راه اندازی کرده است، در برابر وی در امریکا موردی را به ارمغان آورده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала