ژنتیک‌شناسان در پی دریافت راز قدیمی‌ترین مومیایی‌های روی زمین

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyژنتیک‌شناسان در پی دریافت راز قدیمی‌ترین مومیایی‌های روی زمین
ژنتیک‌شناسان در پی دریافت راز قدیمی‌ترین مومیایی‌های روی زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژنتیک‌شناسان موزیم ملی تاریخ طبیعی چیلی میخواهند با انجام دادن معاینات DNA چندین مومیایی قدیمی که توسط سرخپوستان چینچورو آماده شده بودند، به راز شان پی ببرند.

به گزارش  Phys.org، دانشمندان بخاطر معلوم کردن این راز به مطالعه چگونگی شکل داخل مومیایی و صورت ظاهری اشخاصیکه بقایای شان امروز به ما مانده است، پرداختند، دانشمندان DNA این مومیایی‌ها را تحت معاینه قرار دادند و از جمجمعه سر و دیگر استخوان ها با استفاده از سیستم توموگرافی کمپیوتری، تصاویر برداشتند.

محققان در جریان معاینات و تحقیقات از پانزده طفل و نوزاد مومیایی این موزیم استفاده کردند. این مومیایی‌ها در داخل بیشتر از هزار لایه به ضخامت ملی‌متری وجود داشتند. به گفته دانشمندان، بعد از انجام تحقیقات این لایه‌ها دوباره به کمک کمپیوتر پیوند داده خواهند شد.

ساختارDNA  و نتایج معاینات در پیدا کردن جواب اینکه چرا سرخپوستان چینچورو نزدیکان شان را مومیایی میکردند، کمک خواهد کرد. همچنان "جانشینان" این مومیایی‌ها در جهان امروزی معلوم خواهند شد.

قابل یادآوریست که در سال 2014 در شمال چیلی قوی‌ترین زلزله (8،2 ریشتر) رخ داد، که در نتیجه آن مومیایی‌های دوران قبل از کلمبیایی در سطح زمین ظاهر شدند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала