پنج عادت که ما معتقد هستیم مفید است

© Fotolia / Viperagpپنج عادت که ما معتقد هستیم مفید است
پنج عادت که ما معتقد هستیم مفید است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هر یک از ما ها دارای یکسری از مجموعه از آداب و رسوم خویش هستیم، که فکر می کنیم برای متناسب بودن اندام ما و برای حفظ سلامت ما لازم است آنها را رعایت کنیم. البته بعضی ازآنها واقعن مورد نیاز است، مانند شستن میوه قبل از غذا و یا ورزش منظم، در حال که بقیه عادت های ما سوال برانگیر است.

وب سایت AdMe.ru پنج عادت ما را لیست کرده است که به راحتی شما می توانید از آنها بگذرید چون آنها به هیچ نوع نمی تواند برای ما مفید واقع شود.

استفاده مولتی ویتامین

 استفاده مولتی ویتامین ها و انواع مکمل های غذایی خطر مبتلا به بیماری را کاهش نمی دهد و هیچ اثری مثبتی بر حافظه و عملکرد آن ندارند، این نتیجه گیری توسط محققان امریکایی پس از یک سری مطالعات بالینی که روی بیش از 450 هزار نفر شرکت کننده تحقیق شده  به دست آمده است، و نتایج مطالعات دیگر و مجموع شان نشان داده است که استفاده مولتی ویتامین حتی می تواند برای سلامتی مضر باشد.

امتناع از مونو سدیم گلوتامات (MSG)

مطالعات نشان داده است که مصرف MSG، نشانه های ناخوشایندی مثل سر درد و یا حالت تهوع را به بار می آورد، این حالت تنها زمانی رخ می دهد که حداقل 3 گرم خالص از این ماده را شما مصرف کرده باشید که اتفاق افتادن چنین چیزی غیر ممکن است، موضوع دیگر  این است که در محصولات غذایی گلوتامات اضافه می کنند و گفته می شود که بدون آن خیلی هم محصولات برای سلامتی مفید نیست.

استفاده از محصولات ارگانیک

در بسیاری از کشور های جهان  و همچنین در کشور روسیه، محصولات ارگانیک و قوانین صدور اجازه نامه (گواهینامه) از آن مورد استفاده قرار نمی گیرد، و به همین دلیل اغلب شمایل و یا نشانهء " Eco" و یا " bio" را برای محصولات غذایی علامت گذاری می کنند و به سادگی یک نوع شگردی ست برای بازاریابی نه تضمینی که مثلن این محصول بدون استفاده از دارو های آفت کش در زمین های کشاورزی کشت شده و رشد کرده، و بهره مندی و مفید بودن آن محصولات  بیشتر از میوه های عادی و سبزیجات معمولی که در بازار های میوه فروشی است نمی باشد.

اجتناب استفاده از مایکروویو

هنگام پخت و پز و یا گرم کردن غذا توسط مایکروویو به طور جدی می تواند مواد مفید غذا را متلاشی کرده و از بین می برد، و همینطور زمانی که می خواهیم روی اجاق گازی و یا برقی و یا هم داخل داش اجاق ها غذا را گرم کنیم نیز چنین اتفاقی می افتد. اما در برخی از موارد از نظر زمانی پخت و پز مایکروویو  ترجیح داده شده است، مثلن گفته می شود که در مایکروویو ویتامین C غذا بهتر حفظ می شود و از بین نمی رود.

شور و شوق برای محصولات کم چرب

 چربی برابر است با پروتئین ها و کربوهیدرات ها که برای بدن انسان لازم است، بنابر این به جای پنیر و ماست چکیده و یا ماست با بدون چربی ها بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی برای رژیم غذایی شما نمی باشد، علاوه بر این در بسیاری از محصولات بدون چربی، در آنها کمبود ارزش غذایی وجود دارد، و دارای  قند بسیار بالا که برای سلامتی ما مضر است می باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала