فرمانده ارتش پاکستان: در برقراری صلح در افغانستان با کابل همکاری می کنیم

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده ارتش پاکستان در تماس تیلیفونی با رئیس جمهور و رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی بر همکاری با دولت افغانستان برای برقراری امنیت در این کشور تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، قمر‌ جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان در تماس تیلیفونی با «محمداشرف غنی»  رئیس جمهور و «عبد‌الله‌ عبدالله» رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی بر همکاری با دولت افغانستان برای برقراری امنیت در این کشور تأکید کرد.

باجواه گفت: امنیت در پاکستان و افغانستان به نفع تمام منطقه است بنابراین به تلاش‌های خود برای تحقق صلح پایدار در این کشورها ادامه می‌دهیم.

به گزارش دیلی اکسپرس، قمر جاوید باجواه در گفت و گوی تیلیفونی با همتای افغانستانی خود سال نوی میلادی را به وی تبریک گفت و بر همکاری برای برقراری امنیت در این کشور تأکید کرد.

مقامات افغانستانی از جنرال باجواه دعوت به عمل آوردند تا از کشورشان بازدید کند.

فرمانده ارتش پاکستان در گفت و گوی تیلیفونی با مقامات افغانستان اظهار داشت: امنیت در افغانستان به نفع تمام منطقه است بنابراین ما همیشه دولت این کشور را برای هماهنگی بیشتر و برقراری صلح در نظر داریم.

اظهارات فرمانده ارتش پاکستان در حالی صورت می‌گیرد «شکیب مستغنی» سخنگوی دولت افغانستان از برگزاری نشست مسکو بدون هماهنگی با دولت کابل ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: روسیه به جای اینکه با اشرف‌غنی و عبدالله‌عبد‌الله ارتباط برقرار کند با حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین و برخی رهبران ملی گرا ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: صلح در افغانستان بدون همکاری دولت کابل امکان‌پذیر نیست و اگر قرار باشد اقدامی در این زمینه صورت گیرد ما از آن پشتیبانی می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала