برجسته ترین چهره های فناوری در سال ۲۰۱۶

© Fotolia / RanczandrasОблачные технологии
Облачные технологии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ابرشرکت‌های مطرح دنیا در سال ۲۰۱۶ حدود سه تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دالر در بخش فناوری هزینه کردند. صرف چنین هزینه‌ هنگفتی، علاوه‌بر رونقی که به بازار فناوری بخشیده از چهره‌های فعال در این حوزه افراد قدرتمندتری ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه «فرهیختگان» افزود: به این ترتیب، در کسب و کار فناوری رقابت دیگر تنها بر سر تجارتی سودده نیست و به کار گرفتن برترین چهره‌های این حوزه بخشی از سیاست‌های پیشبردی هر شرکت محسوب می‌شود؛ چهره‌هایی که هرکدام به نوعی در حکم سرمایه‌ای گرانبها هستند.

مرد ابری مایکروسافت

اسکات گاتری، مدیر «واحد خدمات ابری و سازمانی» مایکروسافت یکی از افراد تاثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز این شرکت در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. مایکروسافت در دو سال گذشته روند روبه رشدی را در پیش گرفته است و بسیاری انعطاف‌پذیری این شرکت را عامل اصلی جایگاه فعلی آن می‌دانند. اما برای آنکه عملکرد یک شرکت بین سایر رقبایش منعطف و شجاعانه خوانده شود، بدون‌شک باید چهره‌های منعطفی را در بخش‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری خود داشته باشد. یکی از این افراد برای مایکروسافت اسکات گاتری است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ سرمایه‌گذاری بزرگی برای تصاحب شرکت لینکداین کرده است و قصد دارد آن را در جهت رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود زیر چتر مدیریتی گاتری بگیرد. به این ترتیب در سال ۲۰۱۷ نام این چهره اثرگذار جهان فناوری را بیشتر خواهیم شنید.

معماری سودآورترین واحد آمازون

ورنر وگلز، سرپرست بخش فناوری آمازون، ازجمله چهره‌های اثرگذار این فروشگاه الکترونیک در سال‌های اخیر است. سایت آمازون با مدرن‌سازی مرکز داده خود نقش مهمی در گسترش رایانش ابری ایفا کرده است. مدیران این شرکت خیلی زود دریافتند که با معماری ابر می‌توانند بازده داخلی خود را بهبود بخشند. آمازون از سال ۲۰۰۶ امکان دسترسی به سامانه خود از طریق وب‌ سرویس‌هایش را بر پایه رایانش همگانی ارائه کرد. این بخش درحال حاضر کسب‌وکاری ۱۲ میلیارد دالری برای آمازون به حساب می‌آید و ازجمله سودآورترین واحد‌های این غول خرده‌فروشی جهان است. بسیاری از موفقیت‌های آمازون در این بخش تحت مدیریت ورنر وگلز اتفاق افتاده است. این چهره فناوری رهبری تیمی را برعهده دارد که همواره به دنبال راهکارهایی برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌های خدمات وبسایت آمازون هستند.

امضاکننده بزرگ‌ترین خرید تاریخ فناوری

مایکل شائول دل، رئیس و بنیانگذار شرکت رایانه‌ای «دل کامپیوترز» ازجمله چهره‌های قدرتمند فناوری در سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود. دل در سال ۲۰۱۶ رتبه چهل و ششم قدرتمندترین چهره‌های سال را از آن خود کرد و از او به‌عنوان چهره‌ای یاد می‌کنند که بدون پیشینه، سرمایه و دانش علمی و تخصصی کمپیوتر به یکی از نوابغ کارآفرینی در صنعت کمپیوتر تبدیل شده است. این چهره برجسته موفق شده است تا شرکت دل را در سال ۲۰۱۶ به رتبه دوم بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید نوک‌بوک دنیا برساند و همچنین به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نوک‌بوک ویندوزی دنیا انتخاب شود. یکی از تصمیم‌گیری‌های مهم مایکل دل در اوایل سال ۲۰۱۶ بزرگ‌ترین خرید در طول تاریخ فناوری را شکل داد و شرکت دل با پرداخت ۶۷ میلیارد دالر شرکت «EMC» را که در زمینه مدیریت داده فعال است، از آن خود کرد.

جهت‌بخش مسیر فناوری

دمیس هاسابیس، رئیس آزمایشگاه «دیپ‌مایند» گوگل، بدون‌شک یکی از اثرگذارترین چهره‌های سال ۲۰۱۶ شرکت گوگل و همچنین جهان فناوری است. او که ازجمله دانشمندان فعال در زمینه هوش مصنوعی و متخصص در زمینه طراحی بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌آید، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های چند سال اخیر را در زمینه هوش مصنوعی تحت سرپرستی خود دارد. آزمایشگاه «دیپ‌مایند» در شرکت آلفابت — از زیرشاخه‌های گوگل — مستقر است و توسعه هوش مصنوعی آلفاگو را (که در سال ۲۰۱۶ موفق به شکست قهرمان بازی باستانی چینی «گو» شد) برعهده دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала