پشتیبانی روسیه از ترکیه در مبارزه با تروریسم

© Sputnik / Dmitry AstakhovПоздравление премьер-министра РФ Дмитрия Медведева с Новым годом
Поздравление премьер-министра РФ Дмитрия Медведева с Новым годом - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیمیتری مدودف نخست وزیر فدراسیون روسیه روز یکشنبه در گفت و گوی تیلیفونی با بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: روسیه در مبارزه با تروریسم و منشا آن به طور جدی از ترکیه پشتیبانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، منابع نخست وزیری ترکیه یکشنبه شب اعلام کردند، که مدودف در این تماس تیلیفونی بر همکاری و همبستگی با ترکیه در مبارزه با تروریسم تاکید کرده و بابت کشته شدن شماری از شهروندان ترکیه در حمله تروریستی بامداد امروز تسلیت گفت.
مدودف در این تماس تیلیفونی اعلام کرده است: منشا حملات تروریستی علیه ترکیه هر جا باشد، روسیه علیه آن خواهد بود. 
بینالی ییلدریم نیز در این گفتگوی تلفنی اعلام کرده است: وقوع این حمله تروریستی در شرایطی که برای پایدار کردن صلح در منطقه ابتکار عمل را به دست گرفته ایم، نمی تواند تصادفی و بی ارتباط باشد، اما به رغم این موضوع، ترکیه و روسیه برای تامین امنیت و ثبات منطقه به نقش سازنده خود ادامه خواهند داد. 
خبرگزاری آناتولی که این خبر را گزارش کرده است، به نقل از همین منابع افزود: مدودف در تماس تیلیفونی با ییلدریم به نام دولت و ملت روسیه به دولت و ملت ترکیه تسلیت گفته و اعلام همبستگی کرده است. 
مدودف گفته است: همان طور که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اشاره کرده است، این حمله تروریستی نمی تواند بی ارتباط با تحولات منطقه باشد و مناسبات مثبت ترکیه و روسیه به مبارزه با تروریسم که تهدیدی علیه دو کشور و منطقه می باشد، قدرت داده است. 
ییلدریم نیز ضمن تشکر از اعلام همبستگی مدودف، ضمن ارائه اطلاعاتی در خصوص تحقیقات مربوط به حمله تروریستی بامداد امروز گفت: ترکیه و روسیه به همکاری خود برای تامین امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد و چنین حملات تروریستی عزم و اراده ترکیه در مبارزه بی امان با تروریسم را نخواهد شکست. 
در این تماس تیلیفونی، دو طرف همچنین در خصوص فرایند آتش بس فراگیر در سوریه و مبارزه با داعش در سوریه بحث و تبادل نظر کرده اند. 
حدود ساعت 1.15 بامداد امروز یکشنبه و در نخستین دقایق آغاز سال نو میلادی، مهاجم و یا مهاجمان مسلحی احتمالا با اسلحه کلاشینکف وارد کلوپ رینا که یکی از مشهورترین کلوپهای شبانه استانبول در منطقه اورتاکوی استانبول است ، شده و همه را به رگبار بستند.
در این حمله تاکنون 39 نفر کشته شده اند که حداقل 15 تن از آنها را اتباع خارجی تشکیل می دهند. همچنین 65 نفر نیز زخمی شده اند که حال چهار تن از آنها بسیار وخیم است.
گفته می شود اتباع خارجی از شهروندان عربستان، تونس، لبنان، لیبی، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала