ماین های خنثا ناپذیر با استفاده از پوست خر

© Photo / PixabayDonkey
Donkey - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قضیۀ کشف محمولۀ پوست خر سرنخی شد تا این قضیه بیشتر روشن شود و سرانجام مقام‌های محلی جوزجان به این معما نقطۀ پایان گذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، اخیراً یک محمولۀ بزرگ از پوست خر در ولایت کندز کشف شد، پیش از آن نیز چندین تن به اتهام فروش پوست این حیوان در ولایت‌های کندز و تخار بازداشت شدند؛ این قضیه‌ها پرسش‌های زیادی را به میان آورد، از جمله این که گوشت این خرها چه شد و اصلاً چرا خر باید پوست شود و پوست این حیوان به چه کار می‌آید؟

رحمت‌الله حشر، ولسوال درزاب به سلام‌طندار می‌گوید، از پوست خر برای جاسازی ماین‌ها استفاده می‌شود. به گفتۀ او، خنثاکردن ماین‌هایی که با این نوع پوست پوشش می‌شوند، غیرممکن است.

آقای حشر می‌گوید، اخیراً طالبان ازبیکستانی ماین‌ها را در پوست اسپ و خر جاسازی می‌کنند و این پوشش، ماین‌ها را از شناسایی دستگاه‌های ماین‌روبی نیز نجات می‌دهد.

به گفتۀ او، طالبان خرها را از بازارها خریداری کرده و سلاخی می‌کنند و پوست آن‌ها را برای پوشش ماین‌ها استفاده کرده و گوشت‌شان را به قراردادی‌های فروش گوشت به نیروهای امنیتی می‌دهند.

عبدالحفیظ خاشع، آمر امنیت فرماندهی پولیس جوزجان در بارۀ عرضۀ گوشت اسپ و خر به نیروهای امنیتی چیزی نمی‌گوید، اما این کار را به دور از انسانیت می‌داند. آقای خاشع می‌افزاید، مخالفان از هر وسیله‌یی که برای موفقیت‌ عملیات‌های‌شان استفاده کنند، آن‌ها را شکست می‌دهند.

پیش از این سلام‌وطندار گزارش‌های را در باره عرضۀ گوشت خر به قراردادی‌ها در ولایت تخار و کشف و ضبط 1000 پوست این حیوان در کندز نشر کرد، اما این که از این پوست چه استفاده‌یی می‌شود، تاکنون معما بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала