برای انجام رزمایش یک کشتی جنگی روسیه در فیلیپین پهلو گرفت

© Sputnik / Igor ZaremboСторожевой корабль "Ярослав Мудрый" в военной гавани Балтийска после выполнения задач дальнего океанского плавания
Сторожевой корабль Ярослав Мудрый в военной гавани Балтийска после выполнения задач дальнего океанского плавания - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کشتی جنگی از ناوگان روسیه در اقیانوس آرام روز سه شنبه پس از تیره شدن مناسبات نظامی فیلیپین و امریکا، در مانیل لنگر انداخت تا توسعه مناسبات نظامی این کشور جنوب شرق آسیا با مسکو و پکن بیشتر مشهود شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این کشتی جنگی ناوگان روسیه در اقیانوس آرام قرار است در یک رزمایش و تمرین دریایی با نیروی دریایی فیلیپین شرکت کند.
همراه با این کشتی جنگی روس، یک کشتی بزرگ ضد زیردریایی و یک تانکر بزرگ نیز در بندر مانیل پهلو گرفتند.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، پیش بینی شده است این تمرین نظامی مشترک روز پنجشنبه برگزار و تفنگداران دریایی روس سلاح ها و تاکتیک های خود را به نمایش بگذارند.
'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین تمایل خود را برای ایجاد روابط مستحکم تر با روسیه به عنوان بخشی از سیاست خارجی مستقل خود ابراز کرده است.
وی چندی پیش در گفت و گو با یک شبکه هنگ کنگی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا وی در نظر دارد رزمایش های مشترک نظامی با چین و روسیه برگزار کند، گفت: بله، من چنین چیزی را در نظر دارم. من به آمریکایی ها به حد کافی زمان داده ام تا با نظامیان فیلیپینی رزمایش برگزار کنند.
فیلیپین که پس از تیرگی مناسبات مانیل — واشینگتن توسعه مناسبات با مسکو و پکن را در دستور کار قرار داده است روز شنبه نیز از پیشنهاد روسیه برای فروش یک زیردریایی، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر جنگ افزارها به این کشور جنوب شرق آسیا خبر داد.
رزمایش مشترک روسیه — فیلیپین و این پیشنهاد نظامی مسکو به مانیل در حالی مطرح می شود که 'پرفکتو یاسای' وزیر امور خارجه فیلیپین نیز حدود یک ماه پیش اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور برای توسعه همکاری های دفاعی با روسیه به مسکو سفر می کند.
این سفر قرار است ماه مارس یا آوریل امسال انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала