سئول: سخن های ترامپ را هشدار جدی به کوریای شمالی می دانیم

© AP Photo / Ahn Young-joonМужчина держит национальные флаги Южной Кореи в поддержку президента Пак Кын Хе
Мужчина держит национальные флаги Южной Кореи в поддержку президента Пак Кын Хе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت کوریای جنوبی اعلام کرد، اظهارات دونالد ترامپ درباره مساله کوریای شمالی و برنامه هسته‌ای این کشور نشان می دهد که او ازجدی بودن تهدیدی که برنامه هسته‌ای کوریای شمالی ایجاد کرده آگاه بوده و قصد متزلزل کردن سیاست تحریم‌ها علیه این کشور منزوی را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی گفته بود، کشورش در آستانه پرتاب آزمایشی یک راکت بالستیک قاره پیما با قابلیت رسیدن به سرزمینهای متعلق به خاک امریکا است.

با این حال دونالد ترامپ این ادعا را رد کرده و در توئیتر نوشت: چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وزارت امور خارجه کوریای جنوبی در واکنش به حرفهای ترامپ علیه کوریای شمالی گفت،‌این نخستین اشاره ترامپ به مساله هسته‌ای کوریای شمالی از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نومبر را می توان به عنوان یک "هشدار واضح" به کوریای شمالی تفسیر کرد.

چو جون هیوک سخنگوی وزارت امور خارجه کوریای جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت:  دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا به سبب هشدارهای اولیه ما و مقامات امریکایی کاملا به فوریت و شدت تهدید هسته‌ای کوریای شمالی اشراف پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: آنها موضع تزلزل ناپذیر خود را در خصوص لزوم تحریمها علیه کوریای شمالی و تداوم همکاری نزدیک بین کوریای جنوبی و امریکا حفظ خواهند کرد.

ترامپ هنوز سیاستش درباره کوریای شمالی را تشریح نکرده اما در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری امریکا از تمایلش برای مذاکره با رهبر کوریای شمالی در صورتی که فرصتش پیش بیاید سخن گفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала