امسال چهار صد میلیون دالر ذخایر ارزی افغانستان افزایش یافته است

© Photo / کسرارییس بانک مرکزی: امسال پول افغانی در برابر دیگر اسعار از قوت بهتری برخورد بود
رییس بانک مرکزی: امسال پول افغانی در برابر دیگر اسعار از قوت بهتری برخورد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان بانک مرکزی افغانستان می گویند، که این اداره توانسته در سال ۱۳۹۵ خورشیدی حدود چهارصد میلیون دالر بر ذخایر ارزی افغانستان بیافزاید.

به گزراش اسپوتنیک به نقل از ودصم، خلیل صدیق رئیس بانک مرکزی افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت:- "از نگاه اقتصادی سال مالی ۱۳۹۵ برای دولت دشوار و غیرنرمال بوده است و ارزهای خارجی با نوسان بیشتری مواجه بود، اما پول افغانی در برابر این ارزها از ثبات و قوت‌ بهتری برخوردار ماند".

رئیس بانک مرکزی افزود: در سال ۹۴ پول افغانی در حدود هفده درصد ارزش خود را در برابر دیگر ارز خارجی از دست داد برعکس در سال ۹۵، ۲.۶ درصد ارزش افغانی در برابر دلار بلند رفته است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۵ در کنار فروش ارزهای خارجی بخاطر ثبات پولی، ما توانستیم فروش ارزهای بهادار را هم به تناسب سال‌های گذشته به یک سطح رکورد برسانیم.

به گفته رئیس بانک مرکزی، در سال ۹۵ اوسط نرخ تورم به ۴.۶ درصد رسید. ۴.۶ تورم پولی در اقتصاد افغانستان با درنظرداشت شرایط افغانستان یک رقم کاملا قابل قبول است.

قابل ذکر است، در پایان سال مالی ۱۳۹۵، سطح فروش اسناد بهادار بانک مرکزی به ۴۳ میلیارد افغانی بالغ شده است؛ چیزی که در سال‌های گذشته این طور یک رکوردی  وجود نداشته و معمولا تا چهل میلیارد بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала