اگر ضرورت شود، حشد شعبی داخل سوریه میشود

© AFP 2023 / SAFIN HAMEDاگر ضرورت شود، حشد شعبی داخل سوریه میشود
اگر ضرورت شود، حشد شعبی داخل سوریه میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نائب رئیس حشد شعبی عراق تاکید کرد که امیدواریم که نبردها در سوریه قبل از آزادسازی موصل به پایان برسد و گرنه مجبور خواهیم شد که به عنوان بسیج مردمی عراق وارد سوریه شویم.

خبرگزاری مهر، ابو مهدی المهندس نائب رئیس حشد شعبی عراق ضمن مصاحبه ای با شبکه المیادین در جبهه موصل نکات مهمی را بیان کرد.

در همین راستا، ابومهدی المهندس تاکید کرد: شهیدان عماد مغنیه و سید مصطفی بدرالدین نقش اساسی در شکل دهی به مقاومت ضد آمریکایی ها در عراق داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم که نبردها در سوریه قبل از آزادسازی موصل به پایان برسد و گرنه نیاز است که ما بعنوان بسیج مردمی عراق وارد سوریه شویم.

فرمانده ارشد حشد شعبی بیان داشت: هر منطقه ای که بخواهد امنیت عراق را تهدید کند، ما وارد آن منطقه خواهیم شد. ما گروه هایی از بسیج مردمی داریم که از اهل سنت ولایات الانبار، صلاح الدین و نینوا هستند.

پیش از این حیدر العبادی نخست وزیر عراق پیشتر اعلام کرده بود که تا 3 ماه دیگر سرزمین عراق به صورت کامل از لوث تروریست های داعش پاکسازی می شود.

عملیات آزادسازی نینوا چندی قبل آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در ولایت نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала