اعلام حمایت از عملیات ارتش ترکیه در سوریه از سوی ائتلاف ضد داعش

© REUTERS / Revolutionary Forces of Syria Media Officeارتش ترکیه
ارتش ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف بین‌المللی ضد داعش آمادگی خود را برای حمایت از عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ایسنا به استناد از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، جان دوریان، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در یک ویدیو کنفرانس از بغداد اعلام کرد: نمی‌توانم جزئیات زیادی از نوع حمایت‌مان از ترکیه ارائه کنم اما رایزنی‌ها در این زمینه جاری است. ترکیه‌ای‌ها می‌دانند که ائتلاف هر آنچه را که بتواند انجام می‌دهد.
ارتش ترکیه در کنار شورشیان سوری عملیاتی را تحت عنوان "سپر فرات" در شمال سوریه را هدایت می‌کند که در حال حاضر این درگیری‌ها به شهر الباب در شمال سوریه رسیده و آنها درصدد بیرون راندن داعش از این شهر هستند.
به رغم درخواست مکرر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه ائتلاف بین‌المللی تاکنون هیچ حمایت هوایی از ارتش ترکیه به عمل نیاورده است.
هفته گذشته جنگده‌های ائتلاف یک عرض اندام قوی را در نزدیکی الباب بنا به درخواست نیروهای میدانی ترکیه داشتند اما از سلاح خود استفاده نکردند و نه ترکیه و نه ائتلاف دلایل عدم حمایت ائتلاف از نیروهای ترکیه‌ را در سوریه اعلام نکرده‌اند.
اخبار درز یافته امریکایی حکایت از تمایل واشنگتن به عدم هدف قرار دادن نیروهای کرد سوریه از سوی ترکیه دارد.
انقره کندک های مدافع خلق کرد را که راس نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، هم‌پیمان پ.ک.ک می‌داند که از نظر ترکیه آن تشکیلاتی تروریستی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала