آمریکا در سازمان ملل، به ضرر منافع این کشور است

© AP Photo / John Minchilloعقب نشینی آمریکا در سازمان ملل، به ضرر منافع این کشور است
عقب نشینی آمریکا در سازمان ملل، به ضرر منافع این کشور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: اگر واشنگتن از ایفای یک نقش پیشرو در سازمان ملل، عقب نشینی کند، این مساله به ضرر منافع آمریکا از جمله امنیت ملی خواهد بود.

به گزارشسپوتنیک، به نقل از رویترز، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز پنجشنبه در سخنانی هشدار داد: اگر آمریکا از نقش پیشرو در سازمان ملل عقب نشینی کند، این اقدام به ضرر منافع کشور از جمله امنیت ملی خواهد بود.

اظهارات سامانتا پاور در شرایطی است که ترامپ اخیرا پس از تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت، به شدت از سازمان ملل انتقاد کرده است. ترامپ هشدار داده است که شرایط پس از 20جنوری تغییر خواهد کرد.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که سازمان ملل در شرایط کنونی تنها به یک باشگاه تبدیل شده تا برخی افراد گردهم جمع شوند و اوقات خوشی را بگذرانند، علی رغم اینکه این سازمان قابلیت های زیادی دارد.

نمایندگان کنگره و سنا قانونی را در دست بررسی دارند که منابع مالی سازمان ملل را به خاطر رای دادن به قطعنامه ضد اسرائیلی، قطع خواهد کرد.

برخی نمایندگان جمهوریخواه امیدوارند که دولت ترامپ از اقدامات بیشتر علیه سازمان ملل، حمایت کند. ولی این قانون احتمالا با مخالفت دموکراتها روبرو خواهد شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: اگر ما به نقش رهبری خود در سازمان ملل ادامه دهیم، سایر کشورها از ما تبعیت خواهند کرد، بدون رهبری ما، خلاء در عرصه جهانی به ضرر منافع آمریکا خواهد بود.

وی به بلندپروازی های هسته‌ای کره شمالی، درگیری ها در سوریه، لیبیا، سودان جنوبی، تغییرات آب و هوایی و بحران آوارگان و روسیه به عنوان مثال هایی اشاره کرد که لزوم ایفای نقش رهبری آمریکا در سازمان ملل را نشان می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала