مداخله در انتخابات امریکا به دستور مقام‌های ارشد روسیه

© Office of the Director of National Intelligenceجیمز کلاپر
جیمز کلاپر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «مارسل لتر»، معاون وزیر دفاع امریکا در یک نشست در کمیته نیروهای مسلح امریکا گفت که کشورش با تهدیدهای چند وجهی از طرف ایران، روسیه، چین و کره شمالی رو به رو است.

جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی امریکا و مایکل راجرز، فرمانده یگان سایبری امریکا دیگر حاضران در این نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا بودند.
این سه مقام اطلاعاتی در بیانیه‌ای مشترک ایران را به استفاده از تاکتیک‌های «جاسوسی سایبری»، پروپاگاندا و حمله به عنوان یک اهرم فشار جهت دستیابی به اولویت‌های امنیتی‌اش و مقابله با تهدیدها علیه خود متهم کرده‌اند.
این بیانیه خاطرنشان می‌کند: «ایران همچنین از توانمندی‌های سایبری‌اش مستقیماً علیه امریکا استفاده کرده است.»
بیانیه مشترک مقام‌های اطلاعاتی امریکا خاطرنشان می‌کند که جامعه اطلاعاتی این کشور در تدارک طراحی گزینه‌های لازم برای پاسخ به این حملات هستند.
جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی امریکا مدعی شد که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 امریکا دخالت کرده است. او ادعا کرد که تشخیص جامعه اطلاعاتی امریکا در حال حاضر این است که این دخالت با دستور بالاترین مقام‌های روسیه صورت گرفته است.
کلاپر همچنین گفت که تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا برای تحریم روسیه به این بهانه بر اساس اطلاعات چندین نهاد اطلاعاتی امریکا بوده است.
وی همچنین ایران را به تلاش برای هک کمپیوتر های امریکا متهم کرد.
کلاپر علاوه بر این به سوالات قانونگذاران امریکایی درباره استناد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا به اظهارات جولیان آسانژ، مدیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس پاسخ داد.
مقام امریکایی در پاسخ به سوال سناتور جان مک‌کین در این باره که آیا اظهارات وی قابل استناد است گفت: «فکر نمی‌کنیم ما در جامعه اطلاعاتی احترامی برای آسانژ قائل باشیم.»
مدیر سازمان اطلاعات ملی امریکا رسانه‌های روسیه را از جمله بازوهای دخالت این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 عنوان کرد و گفت: «(شبکه خبری) راشاتودی، در ترویج دیدگاه‌هایی که نظام ما را بی‌اعتبار کردند، بسیار بسیار فعال بود».
وی در پاسخ به سوال لیندسی گراهام، سناتور امریکایی مبنی بر اینکه آیا ایران نیز می‌تواند مانند روسیه اقدام به هک کمپیوتر های امریکایی بکند گفت: «آنها، آشکارا دارای توانمندی سایبری هستند.»
لیندسی گراهام در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «وقت آن است که به سمت روسیه، کلوله سنگ پرتاب کنیم نه سنگ‌ریزه.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала