ترامپ به رهبر اقلیت سنای آمریکا حمله کرد

© REUTERS / Brendan McDermidدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ در توئیتی جنجالی رهبر اقلیت سنای این کشور را «دلقک» خواند.

 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ازتسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، رهبر اقلیت سنای این کشور را «دلقک» خواند، اما در عین حال از وی خواست با جمهوری‌خواهان همکاری کند.
ترامپ در حالی در پیام توئیتری خود چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا، را دلقک خوانده است که پیش‌تر وی را به‌دلیل انتقاد از طرح خدمات درمانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، ستوده بود.
جمهوری‌خواهان منتقد طرح خدمات درمانی اوباما، موسوم به «اوباماکِر» هستند. آنها معتقدند این طرح هزینۀ حق بیمه را افزایش داده است.
ترامپ در پیام توئیتری خود نوشته است: «دموکرات‌ها از سوی چاک شومرِ دلقک رهبری می‌شوند. می‌دانم که اوباماکر چقدر بد و مفتضح است».
در این پیام آمده است: «واقعیت این است که اوباماکر از آغاز، دروغی بزرگ بود…. وقت آن است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها همکاری کنند و یک برنامۀ مراقبت‌های بهداشتی که واقعاً کارساز، بسیار کم‌هزینه و به‌مراتب بهتر باشد، ارائه دهند!».
جمهوری‌خواهان کنگره در تلاش‌اند قانون اوباماکر را به‌دلیل بودجه‌ای که به دولت تحمیل می‌کند، لغو کنند.
اوباما برای نجات اوباماکر، روز چهارشنبه در اقدامی نادر به کنگره رفت تا قانون‌گذاران دموکرات را تشویق کند از این طرح در دولت بعدی امریکا، حمایت کنند.
سناتور دموکرات تیم کین که از سوی هیلاری کلینتون، نامزد شکست‌خوردۀ دموکرات‌ها برای سمت معاونت رئیس‌جمهور انتخاب ‌شده بود، گفت: «رئیس‌جمهور به دموکرات‌ها توصیه کرده بود با جمهوری‌خواهان همکاری نکنند، مگر اینکه آنان (جمهوری‌خواهان) طرحی برای جایگزینی اوباماکر ارائه دهند».
به‌گفتۀ این سناتور دموکرات، جمهوری‌خواهان با لغو احتمالی اوباماکر در حق حدود 30 میلیون نفری که بیمه‌شان لغو خواهد شد، «سنگدلی» می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала