ادویه تولید افغانستان- ارزان و با کیفیت

© Fotolia / mimonادویه تولید افغانستان- ارزان و با کیفیت
ادویه تولید افغانستان- ارزان و با کیفیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار بازدید کننده‌گان نمایشگاه دست آوردهای طبی که در کابل برگزار شده است، نسبت به سال گذشته بیشتر میباشد.

به گفته مسئولین این نمایشگاه، برگزاری چنین نمایشگاه ها را برای بالابردن سطح آگاهی صحی شهروندان بسیار مفید میباشد.
در نمایشگاه طبی کابل، بیش از ۴۰ غرفه از شرکت های مختلف ادویه سازی، شفاخانه های خصوصی و دولتی برای ارائه آخرین معلومات صحی به شهروندان، اشتراک ورزیده اند.
به گزارش خبرگزاری آوا، احمد ولی شمس؛ مسوول فروشات فابریکه دواسازی باختر در  مصاحبه با آوا، گفت که ادویه افغانستان مطابق نورم و استندرد های بین الملی تولید میگردد و بعد از بررسی های وزارت صحت عامه به دواخانه های کشور توزیع می شود.
آقای شمس؛ افزود که ادویه های تولید شده در داخل کشور نسبت به ادویه خارجی از کیفیت بالایی برخوردار می باشند، چون اکثر ادویه خارجی بطوری قاچاق و بدون بررسی وزارت صحت عامه وارد افغانستان می شوند.
وی خاطرنشان کرد که شهروندان کشور در مورد ادویه های تولید افغانستان آگاهی درست ندارند همین سبب شده است که نسبت به ادویه داخلی، ادویه خارجی زیادتر به فروش برسند و علاوه کرد که برخی از شهروندان با آنکه ادویه خارجی را به قیمت بسیار بلند خریداری می کنند، اما هیچ نوع اثر مثبت بالای بهبود صحت شان ندارد.
وی از داکتران و مسوولین شفاخانه های خصوصی و دولتی خواست که شهروندان را برای خریداری ادویه داخلی تشویق نمایند تا سطح تولیدات وطن با برده شود.
وی گفت که وزارت صحت عامه باید برای جلوگیری از واردات ادویه های کم کیفیت خارجی، اقدامات جدی را روی دست بگیرد در غیر آن شر کت های داخلی با رکود مواجه خواهد شد.
این در حالیست که مقامات وزارت صحت عامه اعلام کرده اند که شماری از ادویه فروشی ها را به نسبت عدم مسلکی بودن و موجودیت ادویه بی کیفیت مجازات کرده اند، اما انتقادهایی وجود دارد که نهاد های مسوول در جهت جلوگیری از قانون شکنی ها و خود سری ها در بخش طبابت اقدامات لازم را روی دست نگرفته اند.
هرچند مقام های وزارت صحت عامه همواره از آمادگی ها برای جلوگیری واردات ادویه بی کیفیت در کشور حرف می زنند، اما مردم از این مشکل هنوز هم رنج می برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала