آمادگی قوم اسحق‌زی برای سرکوب دشمن

© Photo / ریاست اجراییهآمادگی قوم اسحق‌زی برای سرکوب دشمن
آمادگی قوم اسحق‌زی برای سرکوب دشمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای شورای سراسری قوم اسحق‌زی اعلام کرده که آنان برای سرکوب «دشمن» در همکاری با دولت آماده‌اند.

اسپوتنیک، کابل: اعضای شورای سراسری قوم اسحق‌زی اعلام کرده که آنان برای سرکوب «دشمن» در همکاری با دولت آماده‌اند.

دولت و شهروندان افغانستان از طالبان، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به عنوان «دشمن» یاد می‌کنند.

اعضای شورای سراسری قوم اسحق‌زی که با عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو داشتند، می‌گویند که آنان انتظار دارند تا حکومت افغانستان از اقدام شان برای سرکوب «دشمن» حمایت کند.

براساس اعلامیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه منتشر شده، اعضای شورای قوم اسحق‌زی گفته‌اند: «قوم اسحق‌زی از برنامه‌های حکومت وحدت ملی برای تامین صلح و امنیت و سرکوب دشمن حمایت می‌کنند و در این زمینه آماده همکاری همه جانبه با حکومت اند.»

اعضای این شورا هم‌چنین تاکید کرده که آنان روی یک برنامه عملی برای تحقق صلح در برخی از مناطق افغانستان نیز کار می‌کنند و انتظار دارند تا حکومت از این روند حمایت کند.

اما عبدالله عبدالله در پاسخ به درخواست اعضای شورای سراسری قوم‌ اسحق‌زی برای سرکوب شورشیان، گفته است که حکومت افغانستان از حرکت‌های مردمی براساس قانون حمایت می‌‌کند. آقای عبدالله می‌گوید: «صلح آرزوی دیرینه مردم افغانستان است که برای تامین ثبات و امنیت یک نیاز و ضرورت اصلی تلقی می‌گردد. به این خاطر حکومت براساس قانون اساسی از هرگونه حرکت مسالمت‌آمیز برای رسیدن به صلح حمایت می‌کند.»

 حرکت‌های مردمی علیه گروه‌های تروریستی طی سال‌های اخیر بیشتر شده است. در برخی از مناطق این حرکت‌ها باعث شده تا جایگاه و فعالیت تروریستان تضعیف شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала