ابوبکر البغدادی آزادی تمام عناصر داعش را دستور داد

© AP Photo / Militant video, Fileابوبکر البغدادی آزادی تمام عناصر داعش را دستور داد
ابوبکر البغدادی آزادی تمام عناصر داعش را دستور داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع محلی در شهر نینوا در عراق اعلام کرد «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش دستوری مبنی بر آزادی تمامی عناصر این گروه تروریستی برای به کارگیری آنها در برابر نیروهای عراقی را صادر کرده است.

به گزارش سپوتنیک، یه نقل از تسنیم، سرکرده تروریست‌های داعش با صدور فرمانی مبنی بر آزادی عناصر زندانی این گروه تکفیری در صدد است تا برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی توان از دست رفته این گروه را بازیابی کند.

این منبع محلی درشهر نینوا تصریح کرد: ابوبکر البغدادی سرکرده داعش این دستورات را برای اداره زندان های داعش درشهر نینوا صادر کرده است. بزرگترین زندان های داعش در کرانه راست شهر نینوا واقع شده اند. حدود 5 زندان اصلی در نینوا وجود دارد و یک زندان مرکزی نیز در منطقه «تلعفر» درغرب نینوا واقع شده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،‌ بیان داشت: داعش ده ها نفر از عناصر خود را پس از آزاد کردن از زندان های این مناطق‌، به وسیله موتر ها به سمت دادگاه نینوا در منطقه باب الطوب منتقل کرد تا بدین طریق با البغدادی تجدید بیعت کرده و قسم بخورند که تا پای جان بجنگند.

این منبع افزود: پس از شکست اکثر عناصر داعش در کرانه چپ شهرنینوا و فرار دیگر عناصر این گروه تروریستی‌ و نزدیک شدن نیروهای عراقی به آزادسازی تمامی اراضی نینوا از چنگ تروریست ها و یکسره کردن نبرد در کرانه چپ موصل،‌ این فرمان از سوی سرکرده داعش صادر شده است.

عملیات آزادسازی نینوا از 26ماه اکتوبربه دستور حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پولیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله درشهر نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала