رئیس جمهور ترکیه:به پناه ‌جویان شناسنامه می‌دهیم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رجب طیب اردوغان
رجب طیب اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان اعلام کرد که این کشور، به شماری از پناه‌جویان عراقی و سوری، شناسنامه خواهد داد، بدون این که تعداد و شرایط این افراد را مشخص کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رئیس جمهور در سخنانی که از تلویزیون ترکیه پخش شد، گفت: "وزارت داخله، در حال حاضر طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن، پس از انجام تحقیقات لازم، به برخی از عراقی ها و سوری ها، شناسنامه ترکیه داده شود".
وی افزود: اشخاصی با تخصص بالا در میان این افراد وجود دارند، شماری از آن ها مهندس، وکیل و داکتران لایق اند، بنابراین چه بهتر که از تخصص این افراد استفاده کنیم و نگذاریم آن ها به صورت غیرقانونی فعالیت کنند. ما به آن ها فرصت خواهیم داد تا پا به پای شهروندان ترکیه، فرصت اشتغال داشته باشند.
اردوغان مشخص نکرد که این طرح، چه زمانی اجرایی خواهد شد، با این حال، خاطر نشان کرد: وزارت داخله برای اجرای این طرح در هر زمان که اقتضا شود، آمادگی دارد.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی آنکارا، بیش از 3 میلیون پناه جوی عراقی و سوری در این کشور به سر می برند.
طرح شناسنامه دادن به پناه جویان عراقی و سوری، تابستان گذشته توسط اردوغان مطرح شد که با مخالفت های گسترده و تظاهرات مخالفان مواجه شد.
اپوزیسیون سیاسی ترکیه این طرح را مانوری جهت افزایش محبوبیت انتخاباتی اردوغان دانستند تا با تکیه بر آن، اصلاحات قانون اساسیِ جنجالی خود را پیش ببرد و از طریق همه پرسی، اختیارات خود را دوچندان کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала