چرا پوست الاغ جنس گرانقیمت این روزهای افغانستان است؟

© Fotolia / Željko Radojkoچرا پوست الاغ جنس گرانقیمت این روزهای افغانستان است؟
چرا پوست الاغ جنس گرانقیمت این روزهای افغانستان است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتار گسترده الاغ‌ها و فروش پوست آن باعث شده تا دولت افغانستان آن را قاچاق اعلام کند.

پوست الاغ جنس پربهای این روزها در افغانستان است.
یک شهروند قندوزی در این باره گفت پول خوبی برای پوست الاغ‌ها می‌دهند به طوری‌که برای پوست‌های خوب تا ۲۰۰ دالر پول می‌دهند. به همین دلیل بازار فروش الاغ‌ها رونق گرفته است. گاهی اوقات در روزها صدها الاغ به فروش می‌رسد.
کشتار گسترده الاغ‌ها و فروش پوست آن باعث شده تا دولت افغانستان آن را قاچاق اعلام کند.

به تازگی پولیس شهرقندوز هزار پوست الاغ را از قاچاقچیان کشف و ضبط کرده است.
هاشمی معاون فرمانده پلیس قندوز پس از کشف این محموله قاچاق گفت: قاچاقچیان به عنوان پوست گاو بار زده بودند اما مشاهده کردیم که پوست الاغ است، قاچاقچیان می‌گویند که آنها را به خارج می‌برند در حالی که مسیر انتقال پوست‌ها از مزار شریف به قندوز بوده است.
خبرسازی پوست الاغ‌ها زمانی داغ شد که سر نخ آن به تروریست‌ها رسید و معلوم شد که آنها خریداران پروپاقرص پوست الاغ‌ها هستند اما ماجرا از این قرار است که گروه‌های تروریستی مین‌های کنار جاده ای خود را در پوست الاغ جاسازی می‌کنند و مدعی هستند که با این ترفند دستگاه‌های مین یاب قادر به کشف و خنثی سازی مین‌ها نیستند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این باره گفت مشخص شده تروریست‌ها از گذشته از این ترفند استفاده می‌کردند ضمن اینکه پوست الاغ به عنوان جلیقه‌های انتحاری هم استفاده کرده‌اند.
براساس این گزارش، چربی و گوشت الاغ ها به چین می‌رود. چربی آن در لوازم آرایشی استفاده می‌شود و گوشت آن هم به مصرف چشم بادامی‌ها می‌رسد.
کارشناسان می‌گویند با ادامه این روند نسل این حیوان در معرض خطر جدی قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала