وزارت دفاع: سطح تهدیدها ناشی از مواد انفجاری پایین آمده است

© Photo / Russian Defence Ministry وزارت دفاع: سطح تهدیدها ناشی از مواد انفجاری پایین آمده است
وزارت دفاع: سطح تهدیدها ناشی از مواد انفجاری پایین آمده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که این وزارت با استفاده از تکنالوژی جدید و فعالیت‌های استخباراتی توانسته است سطح تهدیدها ناشی از خطر انفجار مواد انفجاری را پایین بیاورد.

اسپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که این وزارت با استفاده از تکنالوژی جدید و فعالیت‌های استخباراتی توانسته است سطح تهدیدها ناشی از خطر انفجار مواد انفجاری را پایین بیاورد.

این وزارت در مطلبی در وبسایت انترنتی خود نوشته که با تغییر تاکتیک‌های جنگی مخالفان مسلح و استفاده از ماین‌های کنار جاده، وزارت دفاع اقدامات پیش‌گیرانه را اتخاذ کرده است. این وزارت می‌نویسد: «یکی از تاکتیک‌های جنگی مخالفین مسلح که اکثرا از افراد ملکی قربانی می‌گیرد ماین‌های کنار جاده‌اند. در جریان چند ماه اخیر، وزارت دفاع ملی با استفاده از تکنالوژی جدید و استخبارات موثق، توانسته است که سطح این تهدید را کاهش دهد.»

وزارت دفاع همچنین می‌افزاید که طی دو ماه گذشته هشتاد درصد از نیروهای امنیتی از نگاه امکانات و تجیهزات نظامی برای پیش‌برد جنگ در فصل زمستان تمویل شده‌اند. این وزارت گفته است:‌ «بعد از منظوری قراردادهای اکمالاتی، وزارت دفاع ملی توانسته است که در جریان دو ماه اخیر اردوی ملی را هشتاد در صد از نقطه نظر اعاشه، البسه، ممر، سلاح، مهمات و وسایل مختلف منجمله طیارات جنگی اکمال نماید و به نیازمندی‌های سربازان، بریدملان و افسران در قطعات و جزوتام‌ها رسیدگی کند. فعلا اردوی فداکار مردم افغانستان می‌تواند با اطمینان خاطر  از سرزمین شان دفاع کنند.»

این وزارت تاکید کرده که برای چگونگی مدیریت جنگ در سطح قطعات اردوی ملی نیز برنامه‌های مشخصی تدوین شده است. به گفته وزارت دفاع، ظرفیت‌های مدیریتی فرماندهان، معاونان بلوک‌‌‌ها و لواها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و افراد جدیدی به کار گماشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала