منع فروش "مرگ موش" در غور برای جلوگیری از خودکشی زنان و دختران

© Fotolia / JacobSTمنع فروش "مرگ موش" در غور برای جلوگیری از خودکشی زنان و دختران
منع فروش مرگ موش در غور برای جلوگیری از خودکشی زنان و دختران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی ولایت غور برای جلوگیری از خودکشی های زنان و دختران، فروش "مرگ موش" در بازارهای این ولایت را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، عبدالحی خطیبی سخنگوی والی اظهار داشت که مرگ موش از جمله مواد عمده برای خودکشی های زنان و دختران ولایت غور بود و این ممنوعیت از روز گذشته در تمام بازارها اعمال شده است.

خطیبی گفت:"مرگ موش یک مواد زهری است که به صورت آزادانه در اختیار بزرگان و کودکان قرار دارد و خوردن آن باعث مرگ می شود، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا فروش آن در بازار ممنوع شود".

سخنگوی والی غور هرچند آمار دقیق ارائه نکرد؛ اما افزود که بیشترین عامل در مرگ های ناشی از خودکشی بین زنان و دختران غوری استفاده از مرگ موش بوده است.

در عین حال، منبع تصریح کرد که برای مبارزه با موش های خانگی، مردم میتوانند از "تلک" ها و چسپ هایی که برای این منظور در بازار موجود است، استفاده کنند.

در همین رابطه باید گفت که روز گذشته والی غور در جلسه کمیسیون منع خشونت علیه زنان، به شهرداری فیروزکوه دستور داد تا جلوی خرید و فروش هر نوع "مرگ موش" را بگیرد.

این در حالی است که شب گذشته نیز یک دختر 16 ساله در شهر فیروزکوه با استفاده از مرگ موش دست به خود کشی زد و بعد از انتقال به شفاخانه جان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала