علی رفسنجانی رئیس جمهور پیشین ایران در اثر حمله قلبی در گذشت

© AFP 2023 / Raheb HomavandiFormer Iranian president Akbar Hashemi Rafsanjani attends Iran's Assembly of Experts biannual meeting in Tehran. (File)
Former Iranian president Akbar Hashemi Rafsanjani attends Iran's Assembly of Experts biannual meeting in Tehran. (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران شب یکشنبه 19 جدی در یکی از شفاخانه های تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های ایران می نویسند، که علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران که از او به عنوان یک سیاستمدار برجسته، که از سال 1989 تا 1997 به حیث رئیس جمهور ایران بود در اثر حمله قلبی در گذشت. او در سال 2005 باز هم نامزد ریاست جمهوری ایران بود، اما در انتخابات به محمود احمدی نژاد این انتخابات را واگذار کرد.

علت مرگ رفسنجانی را  حمله قلبی می گویند، از او در رسانه های غربی به عنوان فرد محافظه کار و عمل گرا یاد می کنند، چرا که او مذاکره با غرب را برای نخستین بار آغاز کرد.

در سال های آخر عمر خود او به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمت کرد. وظیفه این مجمع نظارت بر رعایت قانون و حل و فصل کش مکش ها بین مجلس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала