تاسف رهبران حکومت وحدت ملی بخاطر درگذشت رفسنجانی

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر رفسنجانی
رفسنجانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، بخاطر درگذشت علی اکبر هاشمی رفسنجانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس‌جمهور پیشین ایران، ابراز تاسف کرده می‌گویند که آقای رفسنجانی یک شخصیت تاثیرگذار در مسایل منطقه‌ای بود.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در پیامی به این مناسبت می‌گوید: «مرحوم علی اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان زعامت‌اش منحیث رییس‌جمهور ایران و هم‎چنان در وظایف مختلف دیگر، در مسایل منطقه یک شخصیت تاثیر گذار بود و در قلوب طرفداران خویش محبوبیت داشت.»

آقای غنی از درگذشت رفسنجانی به عنوان ضایعه بزرگ برای ایران یاد کرده و به رهبر، رییس‌جمهور و خانواده و مردم ایران تسلیت گفته است.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز، در پیامی به مناسبت درگذشت هاشمی رفسنجانی، گفته است که آقای رفسنجانی در به ثمر رساندن انقلاب ایران و مدیریت تحولات سیاسی و اجتماعی نوین ایران نقش مهم داشت. به گفته عبدالله عبدالله، هاشمی رفسنجانی از لحاظ علمی و فکری نیز یکی از چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رفت.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان می‌افزاید که هاشمی رفسنجانی در طول هشت سالی که به عنوان رییس جمهور ایران کار کرد، از «داعیه برحق» مجاهدین افغانستان حمایت کرده و از کمک به مهاجرین افغان دریغ نکرد. آقای عبدالله از درگذشت رفسنجانی به عنوان «ضایعه جبران ناپذیری» برای دولت و مردم ایران یاد کرده است.

هاشمی رفسنجانی بعد از ظهر روز گذشته در نتیجه بیماری قلبی در سن هشتاد و دو سالگی درگذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала