امریکا وعده داد که مانورهای نظامی را در اروپا به خاطر «مهار» روسیه افزایش می دهد

© AP Photo / Evan VucciOutgoing Army Chief of Staff Gen. Ray Odierno speaks during his final news briefing at the Pentagon, on Wednesday, Aug. 12, 2015, outside Washington
Outgoing Army Chief of Staff Gen. Ray Odierno speaks during his final news briefing at the Pentagon, on Wednesday, Aug. 12, 2015, outside Washington - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال تیم ری گفت، که کشورهای عضو ناتو برای همکاری و همسویی بهتر مانور نظامی خود را در اروپا افزایش می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، تیم ری وعد داد که مانورهای منظم و جامع نظامی را با تمرکز بر همکاری مشترک، دفاع راکتی و عملیات برای مدیریت بحران افزایش خواهند داد.

ری گفت:- "این یک بخش از تلاش های ما برای مقابله با تهدیدهای روسیه و حصول اطمینان از تمامیت ارضی، آزادی، رفاه و صلح در اروپا و کشورهای متفق می باشد".

کشورهای عضو ناتو قصد دارند، که با مانورهای مشترک و حمل و نقل هوایی، هم آهنگی بین گروه های مختلف نظامی را به وجود بیاورند. علاوه بر این اعضای ناتو برای بهبود زیرساخت های خود می خواهند که تجهیزات نظامی خود را با یکدیگر رد و بدل و یک برنامه ای خوبی برای این کار طرح ریزی کنند.

به گزارش این خبرگزاری، علاوه بر این تیم ری از ورود 2.8 هزار قطعه تجهیزات نظامی از بندر آلمان برای مانور نظامی امریکا و لهستان در پایان جنوری خبر داد. در این مانور نظامی حدود چهار هزار سرباز امریکایی شرکت خواهند کرد. تجهیزات نظامی، مانند تانک و سلاحهای سنگین برای این مانور جابجا شده است که هم از آنها در فضا و زمین و دریا می توان استفاده کرد.

پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفته بود، که سیاست های ناتو در اروپا برای مقابله با روسیه نگران کننده است، زیرا این سیاست ها موجب برهم خوردن ثبات استراتژیک در اروپا می شود.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، زیرساخت های نظامی، تجهیزات و نیروهای نظامی در حال انتقال به مرزهای روسیه می باشند. و تعداد مانورها و ساخت و ساز بیشتر می شود، بدون اینکه  جابجایی سیستم دفاع راکتی را متوقف کند.

 

لاوروف ابراز تاسف کرد، که "ناتو از گفتگوهای حرفه ای با روسیه دور رفته است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала