قصد نشست اردوغان با ترامپ

© AFP 2023 / Mohamed AbdiwahabПрезидент Турции Реджеп Эрдоган в турецком посольстве в Сомали
Президент Турции Реджеп Эрдоган в турецком посольстве в Сомали - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از سرعت گرفتن گفتگوها میان انقره و واشنگتن به منظور دست یافتن به اجماع درخصوص مسائل منطقه ای پس از تحویل قدرت توسط «دونالد ترامپ» خبر داد.

مهر به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز طی اظهاراتی اعلام کرد که معتقد  است گفتگو با امریکا پس از تحویل قدرت به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب این کشور سرعت خواهد گرفت و دو کشور می توانند به اجماع نظر در مسائل منطقه ای برسند.

رئیس جمهور ترکیه در جمع سفرای این کشور که به منظور شرکت در یک کنفرانس سالانه در انقره گردهم آمده بودند، در این خصوص گفت: اعتقاد من بر این است که گفتگوها پس از اینکه ترامپ رسماً به ریاست جمهوری آمریکا برسد، تسریع خواهد شد. می دانم که می توانیم با این کشور در مسائل منطقه ای نیز به نظر واحد برسیم.

وی در ادامه با اشاره به کودتای نافرجام 15 جولای در این کشور تصریح کرد: نمی توانم از برخی کشورهای متحد به عنوان دوست نام ببرم.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: انقره گروه گولن و «پ ک ک» را همانند داعش دانسته و با آن ها مبارزه می کند. این در حالیست که تروریست ها می کوشند عرصه جنگ را از عراق و سوریه به ترکیه بکشانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала