تاکید عبدالله برنقش سازنده‌ها برای تحکیم روابط میان افغانستان و ایران

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، در دیداری با شماری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی، بر نقش سازنده‌‌ی رسانه‌های دو کشور در تحکیم روابط میان افغانستان و ایران تاکید کرده‌ است.

این دیدار که امروز در کابل صورت گرفته است، در آن آقای عبدالله به پرسش‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی در باره وضعیت موجود افغانستان، منطقه و فرصت‌های اقتصادی میان دو کشور پاسخ داده است.

عبدالله عبدالله می‌گوید: «ایران و افغانستان در طول تاریخ روابط دوستانه و نیک داشته‌است، به این دلیل افغانستان براساس حسن‌همجواری و احترام مقابل با جمهوری اسلامی ایران خواستار تقویت همکاری‌های دوجانبه است. در این زمینه رسانه‌های دو کشور می‌توانند‌، برای تحکیم و تداوم روابط نیک نقش سازنده را ایفا نمایند.» وی همچنین افزود: «حکومت وحدت ملی علی‌رغم مشکلات و چالش‌ها دستاوردهای قابل ملاحظه دارد اما برای تقویت فرصت‌های اقتصادی در منطقه‌ای و استفاده از فرصت‌های کلان اقتصادی در داخل کشور، نیازمند همکاری‌ کشورهای همسایه به‌ویژه ایران است تا فرصت‌های دوجانبه و چندجانبه در منطقه باعث تحرک و رشد اقتصادی شود.»

در همین‌حال، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی می‌گویند که آنان می‌خواهند برای تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور از طریق اطلاع‌رسانی و همکاری‌های رسانه‌ای با رسانه‌های افغانستان تلاش نمایند. به گفته‌ی آنان، زیرا مشترکات فرهنگی و تاریخی میان افغانستان و ایران یک بستر مناسب را برای تحکیم و گسترش روابط دوجانبه فراهم کرده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала