اشرف‌غنی: طالبان در کشتار مردم افتخار می‌کنند

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، حملا انتحاری بعد از ظهر امروز در شهر کابل را شدیدا محکوم کرده می‌گوید که طالبان در کشتار مردم افتخار می‌کنند.

اشرف‌غنی در پیامی در محکومیت این حملات تروریستی می‌گوید: «طالبان با بی‌شرمی تمام مسوولیت کشتار افراد ملکی را به عهده گرفته و به آن افتخار می‌کنند.»

رییس‌جمهور افغانستان این حملات تروریستی را جنایتکارانه و دشمنی علیه مردم و بشریت توصیف کرده هشدار داده که عاملان این جنایت در هیچ نقطه‌ای از کشور در امان نخواهند ماند. مسوولیت این حملات انتحاری را گروه تروریستی طالبان به عهده گرفته است.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز در برابر این حملات واکنش تندی نشان داده می‌گوید: «در این حمله بزدلانه دشمنان سفاک و خون‌خوار افغانستان همچنان تعدادی از نیروهای پولیس کشور که درحال انجام وظیفه بودند به‌شهادت رسیده و عده‌ای زخم برداشته‌اند.»

او از نهادهای صحی خواسته تا در تداوی زخمیان این رویداد تروریستی توجه و تلاش بیشتری انجام دهند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، بدون ارایه جزییات از تلفات حملات انتحاری بعد از ظهر امروز در جاده دارالامان شهر کابل،‌ می‌گوید که دو انتحارکننده موتر حامل غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند. او تاکید کرده که این غیرنظامیان در یک موتر بس سوار بودند.

گزارش‌های اولیه از هدف قرار گرفتن موتر حامل سربازان امنیت ملی حکایت داشت. در محلی که این حملات انتحاری صورت گرفته است، ریاست پنجم امنیت ملی و الحاقیه شورای ملی افغانستان نیز موقعیت دارد.

وزارت صحت عامه از کشته نزدیک به بیست تن و زخمی شدن هفتاد تن دیگر خبر داده اما نهادهای امنیتی تاکنون از میزان تلفات این حملات جزییاتی ارایه نکرده است.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان می‌گوید که در میان افراد کشته و زخمی شده شماری از کودکان و زنان نیز شامل اند.    

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала