اعتراض حبهه مردمی سوریه

© REUTERS / Rodi Saidکردها ایجاد منطقه فدرال در شمال سوریه را اعلام کردند
کردها ایجاد منطقه فدرال در شمال سوریه را اعلام کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قدری جمیل:فقط گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه برای نشست آستانه دعوت شده اند

منشی عمومی جبهه مردمی برای تغییر و از معارضان سوری تاکید کرد که فقط از نمایندگان گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه برای مذاکرات قزاقستان دعوت شده است.

مهر به نقل از المیادین، منشی عمومی جبهه مردمی برای تغییر و از معارضان سوری درباره مذاکرات صلح سوریه  در شهر آستانه قزاقستان موضع گیری کرد.

در همین راستا، قدری جمیل  منشی عمومی جبهه مردمی برای تغییر و از معارضان سوری تاکید کرد: فقط از نمایندگان گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه برای مذاکرات قزاقستان دعوت شده و از ما برای حضور در این مذاکرات دعوتی به عمل نیامده است. ما منتظر موفقیت روند تثبیت آتش بس در سوریه هستیم تا بدین ترتیب مذاکرات ژینو آغاز شود.

وی در ادامه تصریح کرد: موفقیت دور جدید مذاکرات ژینو با تشکیل هیأتی یکپارچه متشکل از معارضان سوری امکان پذیر است. وجود هیأت مختلف معارضان مانع از مذاکرات مستقیم می شود.

معارضان سوریه چندی پیش از تشکیل گروپ مذاکره کننده خود در گفت‌وگوهای آستانه خبر دادند.

پیش از این بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرده بود: آیا مشارکت کنندگان در مذاکرات آستانه قزاقستان، معارضان واقعی هستند؟ آیا آنها دارای پایگاه های مردمی هستند یا اینکه با سعودی ها، فرانسوی ها و یا انگلیسی ها ارتباط دارند؟ مذاکرات آستانه در صورتی موفق خواهد شد که معارضان، سوری باشند تا بدین ترتیب مسائل سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

گفتنی است، در 4 جنوری مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از برگزاری گفتگوهای برقراری آتش بس در سوریه، در 23 جنوری در آستانه پایتخت قزاقستان خبر داده بود. در همین راستا، اواسط ماه دسامبر نیز «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روئسای جمهور روسیه و ترکیه با «نور سلطان نظربایف» همتای قزاق خود درباره برگزاری اجلاس آتش بس سوریه در پایتخت این کشور گفتگو کردند که نظر بایف نیز با آن موافقت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала