بشردوست: مسوول کشتار اخیر ع و غ هستند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: داکتر رمضان بشردوست نماینده ولایت کابل در مجلس نمایندگان، بدنبال روز خونین سه شبنه، می‌گوید که مسوول اصلی تلفات روز گذشته رهبران حکومت وحدت ملی هستند.

آقای بشردوست که از اشرف‌غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجراییه به عنوان «ع و غ» یاد می‌کند، گفت که ملا هیبت‌الله آخوندزداده رهبر گروه تروریستی طالبان و ابوبکرالبغدادی رهبر گروه تروریستی داعش برای تامین امنیت مردم وعده نداده بودند، بلکه رهبران حکومت وحدت ملی بارها گفته‌اند که آنان مسوول تامین امنیت مردم هستند. آقای بشردوست گفت بدلیل این که رهبران حکومت وحدت ملی در تامین امنیت مردم ناتوان بوده، مسوول کشتار اخیر شناخته می‌شوند.

رمضان بشردوست همچنین گفت که رهبران حکومت وحدت ملی باید به مجلس نمایندگان فراخوانده شده و از آنان در باره ناتوانی‌های شان در تامین امنیت شهروندان سوال شود. او اعضای مجلس نمایندگان را مقصیر خواند و گفت که نمایندگان به کسانی به عنوان مسوولان ارشد امنیتی رای اعتماد داده‌اند که به گفته آقای بشردوست، این افراد مسلکی نبوده و روزانه در جلسات «خواب» می‌برند.

در همین‌حال، قاضی نظیراحمد حنیف نماینده ولایت هرات نیز، از ناتوانی نیروهای امنیتی به ویژه استخبارات افغانستان شدیدا انتقاد کرد و این احتمال را مطرح کرد که ممکن این نیروها با تروریستان «همکاری» کرده باشند.

افغانستان روز سه شنبه شاهد حادثه تروریستی خونین بود. حادثه اول در ولایت هلمند صورت گرفت که در نتیجه آن بیش از ده تن کشته و زخمی شدند. حادثه دوم بعد از ظهر سه شنبه در نزدیکی ساختمان پارلمان در کابل صورت گرفت که در آن نزدیک به هشتاد تن کشته و زخمی شدند. حادثه سوم شام گذشته در مهمان خانه والی قندهار در نتیجه انفجار ماین صورت گرفت که در نتیجه آن نیز نزدیک به چهارده تن کشته و زخمی شدند. والی قندهار نیز در این انفجار زخمی شده است. در این انفجار معاون والی قندهار نیز زخمی شده بود اما بدلیل این جراحت بامداد امروز در شفاخانه‌ای در قندهار جان باخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала