راحیل شریف تا فعلاً فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را نپذیرفته است

© AFP 2023 / Aamir QURESHIجنرل راحیل شریف
جنرل راحیل شریف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس در اسلام‌آباد، جنرال «اعجاز اعوان» کارشناس مسائل دفاعی پاکستان گفت: راحیل شریف برای مشاوره در خصوص چگونگی تشکیل ائتلاف نظامی عربستان به ریاض سفر کرد و هنوز برای پذیرفتن فرماندهی این ائتلاف تصمیم قطعی نگرفته است.

اعوان با شرکت در برنامه نقطه نظر که به صورت زنده از شبکه خبری دنیا نیوز پخش می‌شد اظهار داشت: راحیل شریف در گفت و گو با وی اعلام کرده هنوز برای پذیرفتن رهبری ائتلاف نظامی عربستان تصمیم قطعی نگرفته و بعد از مشاوره با دولت و ارتش در این زمینه وارد عمل می‌شود.
به گزارش دیلی پاکستان، وی افزود: راحیل شریف تأکید دارد که سفر به عربستان برای بررسی برخی موارد از جمله نحوه تشکیل ائتلاف نظامی بود اما حتی یک گام بر خلاف منافع پاکستان برنمی‌دارد.
جنرال اعوان تصریح کرد: هنوز اهداف ائتلاف نظامی عربستان مشخص نیست و راحیل شریف بعد از بررسی لازم درباره پیشنهاد این کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد.
وی افزود: راحیل شریف هنوز در حال بررسی شرایط ائتلاف نظامی عربستان و نقش خود در این زمینه است.
جنرال اعجاز اعوان گفت: راحیل شریف اطمینان داد که هنوز ارتش هیچ نیروی نظامی به عربستان اعزام نکرده و هیچ برنامه‌ای در این زمینه تدوین نشده است.
«امجد شعیب» جنرال بازنشسته و کارشناس مسائل دفاعی پاکستان نیز در گفت و گو با شبکه خبری دنیا نیوز اظهار داشت: راحیل شریف برای پذیرفتن فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان شرایط تعیین کرده است.
وی افزود: شرایط راحیل شریف شامل فرماندهی مطلق ائتلاف نظامی بدون اینکه از کسی دستور بگیرد، حضور ایران در این ائتلاف و وجود اختیار کامل برای میانجیگری بین کشورهای اسلامی است.
جنرال امجد شعیب تأکید کرد عربستان تمام شرایط راحیل شریف را پذیرفته با این وجود وی شرایط پذیرفتن این پست مهم را تا ماه مارس با دولت پاکستان در میان خواهد گذاشت و بعد تصمیم می‌گیرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала