غنی: حمله قندهار روابط ما و امارات را خدشه‌دار نمی‌سازد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، با محکوم کردن حمله تروریستی شام گذشته در مهمان خانه والی قندهار و کشته و زخمی شدن شماری از دیپلومات‌های امارات متحده عربی در این حمله، گفته است که روابط افغانستان و امارات متحده عربی در پی این حمله خدشه‌داری نمی‌شود.

آقای غنی در بیانیه‌ای زخمی شدن والی قندهار و سفیر امارات متحده عربی در حمله شام گذشته در قندهار را تایید کرده می‌گوید که این حادثه تروریستی با دقت تمام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اشرف‌غنی گفته سفیر امارات به منظور کمک‌های بشری و افتتاح بنیاد خیریه النهیان به ولایت قندهار رفته بود. رییس‌جمهور غنی با وحشیانه خواندن این حادثه تروریستی گفته است: «این اعمال به هیچ وجه نمی‌تواند روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و امارات متحدۀ عربی را خدشه‌دار سازد.»

در حمله تروریستی شام روز گذشته که در نتیجه انفجار مواد انفجاری جاسازی شده در میز و مبل مهمان خانه والی قندهار صورت گرفت، پنج دیپلومات امارات متحده عربی و معاون والی قندهار کشته و شماری هم به شمول والی قندهار و سفیر امارات متحده عربی زخمی شده‌اند. معاون والی که در نتیجه این انفجار شدیدا زخمی شده بود، بامداد امروز در شفاخانه‌ای در قندهار جان باخت. یک دیپلومات افغان در امریکا، یک عضو مجلس نمایندگان، یک مسوول محلی قندهار با چند تن دیگر که تاکنون هویت‌شان شناسایی نشده‌ نیز کشته شده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در فیسبوک خود نوشته که حنیف مشاور امنیت ملی رییس جمهور در راس هیاتی برای تحقیق به ولایت قندهار رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала