وال ستریت ژورنال:اسناد بد نام کننده ترامپ را سازمان اطلاعاتی برتانیا جمع آوری کرده است

© AP Photo / Andy Kropaاسناد بد نام کننده ترامپ را سازمان اطلاعاتی برتانیا جمع آوری کرده است
اسناد بد نام کننده ترامپ را سازمان اطلاعاتی برتانیا جمع آوری کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه وایستریت ژورنال با استناد از منابع خود ادعا میکند که گزارش بی نام ،حاوی اطلاعات بد نام کننده دونالد ترامپ را یک افسراسبق اطلاعاتی برتانیا طراحی کرده است.

نشریه، نویسنده  این گزارش که در سایت Buzzfeed نشرشده و شامل اطلاعات تایید نشده است را کریستفراستیل 52 ساله برتانیایی نام میبرد،که قبلآ در سازمانهای اطلاعاتی برتانیا کار میکرد.و در حال حاضر مدیر یکی از شرکت های لندن بنام Orbis Business Intelligenc است.این شرکت در سال 2009 توسط کارمندان سابق سرویس های امنیتی بنا شد وبرای جمع آوری اطلاعات  اختصاص شده است.

کریستوفر باروز،شریک  کسب و کار او این واقعیت را که شرکت Orbis و یا ستیل در ایجاد این گزارش دخیل اند نه تایید و نه رد کرد.رسانه ها اشاره میکنند ،که در گزارش شواهد عینی وجودندارد. اندرووردزورت،بنیانگذار شرکت Raedas لندن که همچنین در زمینه جمع آوری اطلاعات فعالیت میکند به این نظر است که داده های این گزارش ها قابل اعتبار نیست. او  در ادامه او گفت ،که بعید است تا خدمات ویژه روسیه چنین اطلاعات مهم را به خصوص برای افسر سابق اطلاعاتی برتانیا بدهد.

 کانال تلویزیونی سی ان ان در این هفته به نقل ازمقامات امریکا که اسمش را ذکر نکردندگزارش داد،که سازمانهای اطلاعاتی امریکا بارک اوباما و دونالد ترامپ رادر مورد  سوء ظن خود ،که" اجنت های روسیه "اسناد های بد نام کننده  رادر باره ملیاردر دارند،اطلاع داده اند.اما سازمان اطلاعاتی امریکا هیچ مدرک دقیق از این فرضیات ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала