درخواست دانشگاه امریکایی افغانستان برای آزادی کیوین و تیم

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دیوید سیدنی سرپرست دانشگاه امریکایی افغانستان، ویدیوی منتشر شده توسط طالبان از دو تن از استادان این دانشگاه که از یک سال به این سو در اسارت این گروه قرار دارند، ناراحت‌کننده توصیف کرده و از طالبان خواسته است تا آنان را آزاد کنند.

کیوین کینگ و تیم‌وپیکس، دو تن از شهروندان امریکایی و استرالیایی که در دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل تدریس می‌کردند، سال گذشته توسط طالبان به گروگان گرفته شده و این گروه ویدیوی این دو گروگان خود را تازه منتشر کرده است. این دو شهروند امریکایی و استرالیایی که از کابل ربوده شدند، در این ویدیو از رییس‌جمهور جدید امریکا برای آزادی خود درخواست کمک کرده‌اند.

در همین‌حال، دیوید سیدنی سرپرست دانشگاه امریکایی افغانستان، در بیانیه‌ای گفته است که دانشجویان، کارمندان، استادان و اعضای بورد این دانشگاه از دیدن ویدیوی این دو استاد سابق این دانشگاه که توسط طالبان منتشر شده، شدیدا متاثر و ناراحت شده‌اند. دیوید سیدنی در بیانیه خود از طالبان خواسته تا آنان را آزاد کنند. آقای سیدنی می‌گوید: «ما از طالبان می‌خواهیم تا تیم و کیوین و تمام گروگان‌های دیگر را به زودترین فرصت رها کنند چون کیوین و تیم تنها برای تدریس و به منظور کمک به افغانستان آمدند و هیچ کاری خلاف ارزش‌ها و یا برای ضرر رساندن به کسی انجام نداده‌اند. آنها باید هرچه زودتر به خانواده، دوستان و همکاران شان برگشتانده شوند.»

سرپرست دانشگاه امریکایی افغانستان همچنین به کیوین کینگ و تیم‌وپیکس دو گروگان طالبان گفته است که مسوولان و دانشجویان دانشگاه در کنارشان قرار دارند و وجود آنان برای‌شان مهم است. دیوید سیدنی خطاب به دو گروگان طالبان گفته است: ‌«ما می‌خواهیم شما هرچه زودتر به خانه خود برگردید. کیوین و تیم! شما جزی از خانواده دانشگاه امریکایی افغانستان هستید و به عنوان اعضای این خانواده ما در حد توان تمام تلاش خود را در برگشتاندن شما به خانواده‌های تان انجام خواهیم داد. ما تسلیم نخواهیم شد و به فشار آوردن بالای تمام افراد درگیر در این رویداد برای رهایی شما ادامه خواهیم داد. شما دردعاهای ما هستید و ما تا رهایی شما آرام نخواهیم گرفت.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала