به افغانستان در خصوص مبارزه با تروریسم توجه لازم صورت گیرد

© AP Photo / Jon Gambrellرکس تیلرسون
رکس تیلرسون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت جدید امریکا به رهبری دونالد ترامپ اعلام کرد که افغانستان در امر مبارزه با تروریسم باید مورد حمایت و توجه قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه دولت جدید امریکا، در کمیته خارجی مجلس سنای این کشور اعلام کرد که افغانستان را از جمله کشورهایی است که در امر مبارزه با تروریسم به ویژه مبارزه با گروه داعش باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: سرکوب گروه داعش از اقدامات فوری برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی محسوب می‌گردد و خاورمیانه از جمله عراق، سوریه و افغانستان با چالش‌های امنیتی مواجه هستند که حمایت و توجه دولت امریکا را ایجاب می‌کند اما هدف اساسی و مهمترین ماموریت شکست گروه داعش خواهد بود.
وزیر خارجه دولت جدید امریکا اظهار داشت که موفقیت در مبارزه با تروریسم تنها در شکست نظامی به دست نمی‌آید بلکه امریکا باید در مبارزه با عقاید افراط‌گرایی نیز تلاش کند.
این در حالی است که قبل از این دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید امریکا کمتر به موضوع افغانستان پرداخته و برنامه دولت جدید آمریکا در قبال افغانستان تاکنون مشخص نشده است.
از سوی دیگر نیز اظهارات رکس تیلرسون اولین مقام عالی رتبه دولت جدید امریکا محسوب می‌گردد که در کمیته خارجی مجلس سنا به موضوع افغانستان پرداخته است.
رکس تیلرسون یکى از مدیران سابق شرکت نفت «اکسون» می‌باشد که از سوی دونالد ترامپ براى پست وزارت امور خارجه امریکا پیشنهاد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала