واکنش تند ارگ به اظهارات اخیر مقام پیشین طالبان

© Sputnik . Zuhal Sarhadواکنش تند ارگ به اظهارات اخیر مقام پیشین طالبان
واکنش تند ارگ به اظهارات اخیر مقام پیشین طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: ارگ ریاست جمهوری افغانستان،‌ به اظهارات اخیر مولوی عبدالحکیم مجاهد مقام پیشین گروه طالبان و عضو فعلی شورای عالی صلح، واکنش تندی نشان داده می‌گوید که با وی براساس قانون برخورد خواهد شد.

مولوی عبدالحکیم مجاهد روز پنجشنبه گذشته، در نشستی در انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان، از گروه طالبان به عنوان «فرشتگان صلح» نام برده و از اعدام شدن داکتر نجیب‌الله رییس‌جمهور پیشین افغانستان بدست این گروه دفاع کرد.
دفتر ریاست جمهوری بدنبال این اظهارات، می‌گوید که به آزادی بیان احترام و تعهد قوی دارد، اما به هیچ فردی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از آزادی بیان قاتلان مردم به ویژه کودکان و زنان و هم‌چنین ویران‌گران اماکن مقدس و عام‌المنفعه را «فرشتگان صلح» خطاب کنند.
دفتر ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است:‌ »گروه‎های تروریستی که هر روز به اشاره بی‎گانه گان، به‎خاطر بدبخت ساختن مردم و ویران کردن کشور فعالیت‏های تروریستی و شوم انجام می‏دهند، آنان به‏جای صلح، مستحق نابودی می‎باشند که نیروهای امنیتی و دفاعی شجاع ما بر ضد آن‏ها در سنگرهای دفاع از وطن مبارزه برحق می‌نمایند.»
در این اعلامیه همچنین آمده است: «شخصیت‎های ملی و رهبران افغانستان برای همه هم‎‏وطنان قابل احترام می‎باشند و هرنوع بی‎احترامی و گستاخی علیه آنان، باعث ناراحتی و رنجش ملت عظیم افغانستان خواهد شد و چنین رفتار و اعمال شوم شان هرگز قابل قبول نمی‎باشد. حکومت با دقت و جدیت تمام این موضوع را بررسی می‎کند و در چوکات قانون علیه آن اقدام خواهد کرد که این اقدام به زودی و به موقع با مردم شریف افغانستان شریک می‎گردد.»
مولوی عبدالحکیم مجاهد همچنین در اظهارات روز پنجشنبه خود از گروه‌های مجاهدین به عنوان عامل اصلی آغاز درگیری‌های قومی و سمتی در افغانستان یاد کرد. او گفت که طالبان پس از به پیروزی رساندن جهاد، به مدارس و مساجد برگشتند و قدرت را به مجاهدین واگذار کردند اما مجاهدین نتوانستند حکومت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала