بیشتر از 80 درصد امریکایی‌ها روسیه را برای امریکا تهدید میخوانند

© Sputnikبیشتر از 80 درصد امریکایی‌ها روسیه را برای امریکا تهدید میخوانند
بیشتر از 80 درصد امریکایی‌ها روسیه را برای امریکا تهدید میخوانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه نظرسنجی مشترک آژانس ریوترز و انستیتوت بین‌المللی تحقیقات افکار عامه Ipsos، معلوم شد که بیشتر امریکایی‌ها روسیه را یک تهدید به ایالات متحده امریکا می‌خوانند.

این نظرسنجی که از تاریخ 9 الی 12 جنوری برگزار شده بود، از امریکایی‌ها خواسته میشد که به نظر آنها از یک الی پنج درجه تهدید از جانب حکومت‌های مختلف را ارزیابی کنند. در نتیجه معلوم شد که 82 درصد اتباع بالغ امریکا، به شمول 84 درصد دیموکرات‌ها و 82 درصد جمهوری‌خواهان روسیه را کشوری می‌خوانند که از جانب‌اش به ایالات متحده امریکا تهدید وجود دارد. این رقم نسبت به ماه مارچ 6 درصد افزایش یافته است. این درحالیست که 25 درصد این تهدید را "قریب‌الوقوع" خوانده است. در این نظرسنجی روسیه از ایران، سوریه، چین، عربستان سعودی، کوبا و یمن پیشی گرفته است. تنها کوریای شمالی را امریکایی‌ها تهدید جدی‌تر می‌خوانند.

چنانکه ریوترز نوشته است، امریکایی‌ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دونالد ترامپ کاندید حزب جمهوری‌خواه، بیشتر از روسیه هراس پیدا کرده اند. دیموکرات‌ها و دیگر نماینده‌گان ایالات متحده امریکا از روابط مالی میلیاردر امریکایی و مسکو سخن گفته اند، این درحالیست که دستگاه‌های استخباراتی امریکا روسیه را به حملات سایبری و تلاش دخالت در پروسه انتخابات، متهم کرده بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرده بود که در اسناد منتشر شده توسط هکرها، هیچ موردی به نفع روسیه وجود نداشته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала