پوشکوف ایده پارلمان اروپا درباره جایگاه حقوقی ربات ها را «احمقانه» نامید

© AFP 2023 / Johannes EiseleРобот разносит еду посетителям ресторана в китайском уезде Куньшань
Робот разносит еду посетителям ресторана в китайском уезде Куньшань - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور روس الکسی پوشکوف ایده پارلمان اروپا برای اختصاص جایگاه حقوقی به ربات ها و مسئولیت پذیری در قبال اعمال آنها را «احمقانه» نامید.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، سناتور روس الکسی پوشکوف ایده پارلمان اروپا برای اختصاص جایگاه حقوقی به ربات ها و مسئولیت پذیری در قبال اعمال آنها را «احمقانه» نامید. پیش از این گزارش شده بود، که نمایندگان پارلمان اروپا در حال بررسی این مساله هستند و پیشنهاد داده اند که «اشخاص الکترونیکی» جایگاه حقوقی داشته باشند.

رویداد های اصلی در جهان تکنالوژی: نتایج سال 2016 - اسپوتنیک افغانستان
رویداد های اصلی در جهان تکنالوژی: نتایج سال 2016

 پوشکوف درمیکروبلاگ تویتر خود نوشته است:- "در اروپا«دفاع از حقوق» به شکل احمقانه. پارلمان اروپا نگران حقوق ربات ها به عنوان «اشخاص الکترونیکی» هستند. امکان دارد که به زودی حقوق بیشتری نسبت به انسان ها به آنها داده شود".

لایحه قانونی جایگاه حقوقی روبات ها برای بررسی و تصمیم گیری به پارلمان اروپا تسلیم شده و این احتمال وجود دارد، که در قبال رفتارهای ربات ها مسئولیت هایی تعیین شود. به باور نویسنده این پیش نویس، از آنجا که ربات ها رفتارهای مستقل زیادی را انجام می دهند، نمی توان همچون گذشته آنها را ابزاری در دست افراد از جمله تولید کنندگان یا کاربران دانست.

نویسنده این لایحه  مدی دلوو — استر نماینده حزب سوسیالیست لوکزامبورگ است، و وی بر این باور دارد که با ورود ربات ها به عرصه زندگی و با وجود دستگاه های اندروید و دیگر هوش های مصنوعی در دنیا یک «انقلاب فن آوری» رخ داده و به همین خاطر اتحادیه اروپا باید اصول اخلاقی اولیه و چارچوب حقوقی تعیین کننده برای بهره برداری از این دستگاه ها را آماده کند.

ربات جنگی روسی: تیلی تانک «نرختا» - اسپوتنیک افغانستان
ربات جنگی روسی: تیلی تانک «نرختا»

لایحه مذکور در کمیته امور حقوقی پارلمان تایید شده است. انتظار می رود که طی ماه فوریه در تمام کمیته های پارلمان نظر نهایی اعلام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала